DERS ADI

: CNC FREZE TEKNOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MKN 4202 CNC FREZE TEKNOLOJİSİ ZORUNLU 2 2 0 3

Dersi Veren Birim

Makine

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. ENGİN ERGÜL

Dersi Alan Birimler

Makine (İÖ)
Makine

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, CNC freze tezgahını işe hazırlama, program yazma ve üretim yapma yeterliklerinin kazanılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   CNC freze tezgahını işe uygun hazırlayabilme
2   CNC freze tezgahı için program yazabilme
3   CNC freze tezgahında üretim yapabilme
4   Takım yollarının simülasyonunu gösterebilme
5   Alt programlama tekniğini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 CNC freze tezgahının özellikleri, CNC freze tezgahının kısımları, CNC freze tezgahının çalışma prensipleri
2 Tezgah koordinat eksenleri, referans noktaları, kontrol panel çeşitleri, kontrol panel tuşları ve özellikleri
3 Kesici ve iş parçası malzemesi ilişkisi, kesici çeşitleri, özellikleri ve kullanım yerleri, takım telafi ayarları, takım tutucular ve bağlama elemanları
4 Parçalar üzerindeki sıfır noktaları, sıfırlamada kullanılan elemanların özellikleri, işlenecek parçaya göre takımı sıfırlama, takım ayarında kullanılan eleman ve özelikler
5 Kesme derinliği, işlem açısı ve ilerlemelerin verilmesi, takım kaba işleme derinlik hesabı, bağlama aparatları, bağlama kontrol aletleri, iş parçası sıfırlama yöntemleri
6 CNC freze tezgahlarında programlama esasları, konumlama sistemleri, işlem ve hazırlık komutları, yardımcı komutlar, özel komutlar, CNC freze tezgahlarında hareket sistemleri, koordinat sistemleri, hareket şekilleri, kumanda tipleri, eksenler
7 CNC freze tezgahlarında programlama esasları, konumlama sistemleri, işlem ve hazırlık komutları, yardımcı komutlar, özel komutlar, CNC freze tezgahlarında hareket sistemleri, koordinat sistemleri, hareket şekilleri, kumanda tipleri, eksenler
8 Ara Sınav
9 Simülasyonun tanımı ve önemi, simülasyon programları, program çalıştırmak
10 CNC frezede çevrimleri kullanılarak programlama; dairesel cep frezeleme çevrimleri
11 CNC frezede çevrimleri kullanılarak programlama; delik delme, kılavuz çekme, delik genişletme, rayba çekme
12 Alt programlama tekniği, alt programlama yapısı, CNC frezede alt program kullanarak programlama
13 CNC tezgahlarında bulunan alarm seçenekleri, programlamada kullanılan hata kodları, tezgah ilerleme mod ayarları
14 Ölçme ve kontrol
15 Ölçme ve kontrol

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: CNC Teknik, Değişim Yayınları, Özel BAĞCI
Yardımcı kaynaklar: CNC Programlama ve Endüstriyel Uygulamalar, Ahmet CAN
Referanslar: Ders notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım
2. Soru-cevap
3. Örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 RO Rapor/Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ*0.20 + RO*0.20 +FN* 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.20 + RO*0.20 +BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev ve final sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecek ve haftalık ödevler ile bu öğrenme çıktılarına ulaşmada öğrencinin hangi aşamada olduğu takip edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0232 301 26 22
engin.ergul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Öğretim elemanının dersinin olmadığı hafta içi mesai saatleri.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize sınavına hazırlık 1 2 2
Final sınavına hazırlık 1 4 4
Ödev hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.111111111111
ÖK.211111111111
ÖK.311111111111
ÖK.411111111111
ÖK.511111111111