DERS ADI

: TEMEL İMALAT İŞLEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4207 TEMEL İMALAT İŞLEMLERİ ZORUNLU 4 2 0 7

Dersi Veren Birim

Makine, Resim ve Konstrüksiyon

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

İBRAHİM AY

Dersi Alan Birimler

Makine Resim ve Konstrüksiyonu
Makine Resim ve Konstrüksiyonu (İÖ)
Makine, Resim ve Konstrüksiyon (İÖ)
Makine, Resim ve Konstrüksiyon

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, el aletleri, matkap, torna, freze ve taşlama tezgahlarını kullanarak temel imalat işlemlerine yönelik yeterliklerin kazanılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   El aletleri ile temel işlemler yapabilme
2   Matkap tezgahında delik açabilme
3   Torna tezgahında tornalama işlemini uygulayabilme
4   Freze tezgahında parça işleyebilme
5   Taşlama tezgahlarını öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğe, kesici çeşitleri, ölçme, kontrol ve markalama aletleri, kesme ilkeleri ve çeşitleri.
2 Malzemeye uygun kesme takımları, ayaklı zımpara taşı tezgâhları, matkap bileme,
3 Matkap çeşitleri, matkap uç açıları, delinecek parça ve matkapların malzeme özellikleri, delik delme işlem sırası, devir hesabı.
4 Rayba, kılavuz, pafta çeşitleri, vida tarakları, kılavuz ve pafta ile vida açma işlem sırası.
5 Torna tezgahı çeşitleri, kısımları, tornalama çeşitleri, aynalar, yataklar, kesici takımlar.
6 Yüzey pürüzlülüğü, kanal kalemi çeşitleri, açıları, bilenmesi, ölçü aletleri,
7 Yüzey pürüzlülüğü, kanal kalemi çeşitleri, açıları, bilenmesi, ölçü aletleri,
8 Ara Sınav
9 Konik tornalama yöntemleri, koniklik hesabı, koniklik ölçme mastarları.
10 Vida çeşitleri, mastarları, vida kalemi çeşitleri, kör deliğe vida açma, vidalarda ağız sayısı.
11 Makine raybası çeşitleri, tornada raybalama teknikleri, iş parçası rayba eş eksenli bağlama tekniği.
12 Freze tezgâhları, yüzey frezeleme çakıları, çakı bağlama elemanları, talaş derinliği ve ilerleme hızı hesapları.
13 Kanal ve cep freze çakı çeşitleri, kanal frezeleme emniyet tedbirleri Delik büyütme aparatları, faturalı delik büyütme,.
14 Taşlama tezgâhları, taşlama taşı çeşitleri ve özellikleri, Dengeleme metotları, taşın bağlama teknikleri.
15 Taşlama tezgâhları, taşlama taşı çeşitleri ve özellikleri, Dengeleme metotları, taşın bağlama teknikleri.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Atelye ve Teknoloji I-II-III, Şefik ÖZCAN, Halit BULUT, Gül Yayınevi, Ankara, 1991
Yardımcı kaynaklar: Tesviyecilik Meslek Teknolojisi I-II-III, Naci ŞAHİN, Ankara 2002
Referanslar: Ders notları
Diğer ders materyalleri: St-52 adi karbonlu çelik malzeme

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım
2. Soru-cevap
3. Örnek olay inceleme
4. İkili grup çalışmaları
5. Bireyselleştirilmiş öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 RO Rapor/Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ*0.20 + RO*0.20 +FN* 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.20 + RO*0.20 +BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev ve final sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecek ve haftalık ödevler ile bu öğrenme çıktılarına ulaşmada öğrencinin hangi aşamada olduğu takip edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Atelye uygulamalarında çalışma önlüğü giyilmesi zorunludur.
3. Atelyede çalışırken makine kullanım ve güvenlik kurallarına uymak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0232 301 26 22
engin.ergul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Öğretim elemanının dersinin olmadığı hafta içi mesai saatleri.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 16 16
Ödev hazırlama 12 4 48
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 186

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1111111111
ÖK.2111111111
ÖK.3111111111
ÖK.4111111111
ÖK.5111111111