DERS ADI

: SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 2002 SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYLA AÇIKGÖZ

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Ağız ve Diş Sağlığı
Anestezi
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Odyometri
Nükleer Tıp Teknikleri
İlk ve Acil Yardım
Radyoterapi

Dersin Amacı

Sağlık alanında yapılan bilimsel araştırmaların yöntemlerini ve bu yöntemlere sağlık teknikerlerinin katkılarını öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlık alanında yapılan araştırmaların önemini kavrar.
2   Araştırma planlanması, veri toplama süreçlerini öğrenir.
3   Araştırma verilerini rapor haline getirme süreçlerini öğrenir.
4   Araştırma ekiplerinde görev aldığında edindiği bilgileri uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders ve kaynakların tanıtımı
2 Araştırmanın tanımı, amacı
3 Araştırma tasarımı
4 Araştırma Tipleri
5 Araştırma Planlama
6 Tanımlayıcı Araştırmalar
7 Analitik Araştırmalar
8 Ara Sınav
9 Verilerin Sınıflandırılması
10 Örnek seçimi ve Örnekleme Yöntemleri
11 Parametrik Testler
12 Parametrik Olmayan Testler
13 Araştırmalarda İstatistik İlişki-nedensellik
14 Araştırmanın raporlanması, sonuçların tablo ile sunumu
15 İstatistiksel sonuçların grafik ile sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aksakoğlu G. Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme, Meta Yayınları, İzmir, 2013.
Aksakoğlu G. Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri, İzmir: D.E.Ü Rektörlük Matbaası, 2001.
Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V. Biyoistatistik, Ankara: Hatiboğlu Yayınevi, 1998.
Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V, Akyüz K. Anket Yöntemi ile Bilimsel Araştırma, Ankara: Songür Yayıncılık, 2005.
Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Klinik ve Saha Araştırmalarında Örnekleme Yöntemleri ve Örneklem Büyüklüğü, Ankara, 2005.
Güler F. İstatistik Metotları ve Uygulamaları, 3.Basım, İstanbul, Beta Yayınları, 2012.
Serper Ö. Uygulamalı İstatistik, 7.Baskı, Bursa, Ezgi Kitabevi, 2014.
Turanlı M. Selahattin Güriş: Temel İstatistik, Genişletilmiş 2.Basım, İstanbul, Der Yayınları, 2005.
Gürsakal N. Betimsel İstatistik, 7. Baskı, Bursa, Dora Yayınları, 2012.
Hayran M, Hayran M. Sağlık Araştırmnaları İçin Temel İstatistik. 1. Baskı, Ankara, Omega Araştırma, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatım, soru-yanıt ve interaktif tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu AS * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Teorik bilgi test veya kısa cevaplı sorular aracılığıyla yapılacaktır. Ara sınav sonucu %40, Final %60+bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayla.acikgoz@deu.edu.tr
0232 4124738

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günü saat: 13.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.121
ÖK.221
ÖK.321
ÖK.4