DERS ADI

: SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 1024 SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ SEÇMELİ 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. GÜLTEN ÖZGÜN

Dersi Alan Birimler

Ambulans Acil Bakım Teknikerliği
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Anestezi
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Odyometri
Tıbbi Laboratuvar
Nükleer Tıp Teknikleri
İlk ve Acil Yardım
Radyoterapi
Paramedik
Radyoloji

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin;
-insan haklarına, sosyal konulara ve sosyal çevrelerine duyarlı, sorumlu bireyler olmalarına katkıda bulunmak;
-katılımcı demokrasi ve sivil toplumun gelişmesinde, aktif yurttaşlar olarak rol almalarına katkıda bulunmak;
- çeşitlilik ve çok kültürlülüğe olan saygı ve hoşgörülerini geliştirme ve derinleştirmelerine katkıda bulunmak;
- diğer üniversite ve lise öğrencilerine, sosyal sorumluluk projeleri ile örnek olabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri sağlamak;
- sivil toplum kuruluşlarına katılımlarını teşvik etmek;
- genel olarak bir topluluk yaşamının gelişmesine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleri geliştirebilecek ve uygulayabilecekler
2   Sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirebilmek için gerekli bilgi ve beceriyi edinecekler
3   Farklı sosyal çevreleri deneyimleyecekler
4   Farklı sosyo-ekonomik çevrelerden insanlarla tanışacaklar;
5   Farklı üniversite içi ve dışından farklı kurumlar ve eğitim kurumlarından öğrencilerle ortak çalışmalar gerçekleştirecekler
6   Gerçekleştirilen gençlik ve sosyal sorumluluk projeleri alanlarındaki güncel tartışmalar hakkında bilgi sahibi olacaklar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve dersle ilgili genel bilgiler
2 Sosyal sorumluluk kavramının gelişimi ve kapsamı
3 Proje oluşturma ve yönetim süreci I
4 Grupların oluşturulması ve proje fikirleri ile ilgili beyin fırtınası
5 Proje oluşturma ve yönetim süreci II
6 Projelerin dağılımı ve projeler hakkında grup tartışması ve beyin fırtınası
7 Projelerin yürütülmesi ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirme
8 Projelerin yürütülmesi ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirme
9 Projelerin yürütülmesi ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirme
10 Projelerin yürütülmesi ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirme
11 Projelerin yürütülmesi ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirme
12 Projelerin yürütülmesi ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirme
13 Öğrencilerin proje sunumları
14 Öğrencilerin proje sunumları
15 Öğrencilerin proje sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1.E. Özgen,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2007
2.Alper Akyüz, İdil Eser ve Emel Kurma (2006), "Proje Döngüsü Yönetimi II", Istanbul, Istanbul Bilgi Universitesi Yayınevi, STK Çalışmaları Dizisi
3.Laden Yurttagüler ve Alper Akyüz (2006), "Gönüllülerle İlişkiler",Istanbul, Istanbul Bilgi Universitesi Yayınevi, STK Çalışmaları Dizisi
Referanslar:

Diğer ders materyalleri: Ders sunum notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin içeriği öğrencilerin kendi çevrelerine yönelik olarak hazırlayıp, yürütecekleri sosyal sorumluluk projeleridir. Ders boyunca öğrenciler bu projeler için hazırlanacak ve bu hazırlık ve projelerin yürütülmesi sırasında kendilerine birebir destek verilecektir. Belirlenen proje konuları ile ilgili saha ve grup çalışması yürütülecek ve derste edinilen bilgilerin deneyime ve pratiğe aktarılması ve proje ekiplerinde çalışma becerisinin geliştirilmesine çalışılacaktır. Haftalık çalışmalar sözlü sunumlarla sınıfa aktarılacak ve böylece hem sınıf içinde, hem de proje gruplarında dinamik bir atmosfer yakalanması sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu AS * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:

Bireysel Değerlendirme:
Öğrencilerin bireysel değerlendirmesi, gösterdikleri takım çalışması ve devamlılık; hazırladıkları yazılı raporlama ve bireysel ödev/rapor ile sözlü sunumların birleşiminden oluşmaktadır. Bu değerlendirme öğrencilerin kendi kendilerini değerlendirmelerini de içerecektir.
Bireysel ödev/rapor her öğrencinin konusunu derinlemesine araştırma yapmasına ve bulguları sınıfın geri kalanı ile paylaşmasına imkan sağlayacaktır. Ders taslağında yer almayan bu ödevlerin duyurusu yeterli bir süre önce yapılacaktır.
Grup Değerlendirme:
Grupların değerlendirmesi proje gelişimi, yaratıcılık, haftalık durum raporlaması, son teslim tarihlerine uyum ve projenin genel başarısının birleşiminden oluşmaktadır. Bu değerlendirme grupların kendi kendilerini değerlendirme raporunu da içerecektir.
Final Raporu:
Proje öneri/teklifi teslimi ve proje teklifinin sözlü sunumu.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav %40+final %60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


gulten.ozgun@deu.edu.tr

0232 412 47 25

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftalık ders programında dersin yer aldığı gün

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Öğrenci Sunumları 3 1 3
Ders Anlatımı 12 1 12
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Alan/saha çalışması 4 5 20
Proje Hazırlama 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511
ÖK.6111111111111