DERS ADI

: Sağlık ve Medya

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 1050 Sağlık ve Medya SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. SERÇİN SUN İPEKEŞEN

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Ağız ve Diş Sağlığı
Anestezi
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Odyometri
Nükleer Tıp Teknikleri
İlk ve Acil Yardım
Radyoterapi

Dersin Amacı


Bu dersin amacı sağlık iletişimi ve medyadaki temel kavramları öğretmek ve sağlıkçının
buradaki rolünü anlatmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlık iletişiminin temel unsurlarını ve temel kavramlarını yorumlayabilecektir.
2   Hedef kitlesi farklı olan sağlık iletişim çalışmalarını ayırt eder.
3   Hasta, sağlık personeli ve doktor üçgeninde sağlık iletişimini değerlendirir.
4   İletişim kavramını sağlık iletişimi perspektifinden yorumlar.
5   Medyadaki temel kavramları ve medyanın sağlık iletişimindeki önemini açıklayabilecektir.
6   Farklı medya mecralarına bağlı değişen hedef kitle profil farklılığının sağlık iletişimine etkşsşnş yorumlar.
7   Merkez medya, yerel medya, sosyal medya ve medikal dergilerdeki sağlık iletişimi çalışmalarını karşılaştırır.
8   Medyada sağlık haberciliğinin sağlık iletişimindeki rolünü tartışır.
9   Farklı medya mecralarındaki sağlık iletişim çalışmalarını değerlendirebilecektir.
10   Merkez medyada gazetelerde ve televizyonlarda yer alan sağlık haberlerini yorumlar.
11   Medikal dergilerdeki sağlık haberlerini diğer medya mecralarındakilerle karşılaştırır.
12   Yerel medya ve sosyal medya mecralarında sağlık haberleri hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi
2 Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri
3 Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri-devam
4 Sağlık İletişimi Kampanya Hazırlama Süreci ve Kampanya Analizi
5 Sağlık İletişimi Kampanya Hazırlama Süreci ve Kampanya Analizi
6 Risk İletişimi
7 Ara sınav
8 Sosyal Pazarlama
9 Medyada Savunuculuk
10 Sağlık Okuryazarlığı
11 Medya ve Sağlık
12 Sağlık İletişimi ve Etik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531.
Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA
Kreps, Gary L., Thornton, Barbara C., (1992), Health Communication Theory and Practice, Waveland Pres Inc., second ed., USA.
Thompson, T. L., Dorsey, A.M., Miller, K.I., Parrott, R.,ed. (2003), Handbook of Health Communication, Lawrens Erlbaum Associates, New Jersey, USA.
Wright, Kevin B., Sparks, Lisa, O Hair, H. Dan, (2008), Health Communication in the 21st Century, Blackwell Publishing, USA.
Beisecker, Analee E., (1990), Patient Power in Doctor-Patient Communication: What Do We Know , Health Communication, 2(2), p.105-122.
Adams, Leen ve Geuens, Maggie (2007). Healty or Unhealthy Slogans: That s The Question... Journal of Health Communication 12: 173-185.
Bauman, Zygmunt (2005). Bireyselleşmiş Toplum. Çev., Yavuz Alagon. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, vaka çalışmaları ve soru-cevaplar

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

DEU SHMYO sınav değerledirme yönetmeliği uygulanır.

Değerlendirme Kriteri


Proje

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sercin.sun@deu.edu.tr
0232 412 47 25

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.00-15.00
.Oda no: 202

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 2 2
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
Final Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.33
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8
ÖK.9
ÖK.10
ÖK.11
ÖK.12