DERS ADI

: Aile Planlaması Danışmanlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 4003 Aile Planlaması Danışmanlığı SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HANDE YAĞCAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, farklı ülkelerdeki hemşirelik öğrencilerini aile planlaması danışmanlığı ile ilgili bilgilerini, sağlık sistemlerini, hemşirelik bakımını birbirleriyle paylaşmaları, farklılıkları belirlemeleri, kültüre saygılı bakım vermeyi öğrenmeleri ve aile planlaması danışmanlığı becerilerini geliştiren etkinliklerde bulunmaları konusunda motive etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, küresel aile planlamasındaki son durumunu tanımlayabilir
2   Aile planlaması danışmanlığının ilkelerini tanımlayabilir
3   Kültüre saygılı aile planlaması danışmanlığı verebilir
4   Öğrenci, savunmasız kadınlara uygun aile planlaması danışmanlığı verebilir
5   Emzirme dönemindeki annelere uygun aile planlaması danışmanlığı verebilir
6   Kronik hastalığı olan kadınlara uygun aile planlaması danışmanlığı verebilir
7   Aile planlaması danışmanlığı bilgisini kullanarak tıbbi durumları tartışabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 - Dersin tanıtımı ve planlanması - Öğrenci ve öğretim elemanlarının beklentilerinin tartışılması -İnsan Hakları ve Kontrasepsiyon Hande Yağcan
2 Dünyada aile planlamasının mevcut durumu, stratejileri, önemi ve etkisi Covid-19'un aile planlaması ve Teletıp üzerindeki etkileri Hande Yağcan
3 Cinsel haklar ve sağlık Kadına yönelik şiddet Hande Yağcan
4 Gençler arasında en sık görülen cinsel yolla bulaşan hastalıklar, sonuçları ve korunma yolları Gülendam Karadağ
5 Kültüre saygılı (göçmenler/yabancılar vb. için) aile planlaması danışmanlığı, ilkeleri ve iletişim becerileri Merlinda Aluş Tokat
6 Fertilite farkındalığı ve doğal aile planlaması yöntemleri Merlinda Aluş Tokat
7 Modern kontraseptif yöntemler (Hormonal, RİA, geri dönüşsüz ve bariyer yöntemler) Gülendam Karadağ
8 Ara Sınav Gülendam Karadağ
9 Kontrasepsiyonda inovasyon (Erkekler için vb.) Hande Yağcan
10 Emzirme döneminde aile planlaması yönetimi Merlinda Aluş Tokat
11 Özel durumlarda aile planlaması danışmanlığı ve acil konrasepsiyon Merlinda Aluş Tokat
12 İncinebilir kadınlarda aile planlaması (Engelli, HIV pozitif, adölesan, şiddete uğramış, vb.) Hande Yağcan
13 Kronik hastalıklarda aile planlaması yönetimi/ Tıbbi uygunluk kriterleri (GDM, Preeklempsi, etc.) Merlinda Aluş Tokat
14 Vaka analizi sunumu Hande Yağcan

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. McFarland, M. R., Wehbe-Alamah, H. B. (2015). Leininger's Culture Care Diversity and Universality: A Worldwide Nursing Theory. USA: Jones & Bartlett Learning.
2. Pillitteri, A. (2010). Maternal & Child Health Nursing: Care of the Childbearing & Childrearing Family. UK: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins.
3. Contraceptive Use by Method 2019: Data Booklet (ST/ESA/SER.A/435). United Nations; 2019.
4. Contraception: Evidence brief. World Health Organization; 2019.
5. Contraception. World Health Organization
6. Emergency contraception: Key facts. World Health Organization; 2021.
7. Family Planning: A Global Handbook for Providers (3rd Edition, 2018). WHO; 2018.
8. Family planning/contraception methods. Key facts. World Health Organization; 2020.
9. Implementation Guide for the Medical Eligibility Criteria and Selected Practice Recommendations for Contraceptive Use Guidelines. WHO; 2018.
10. Medical Eligibility Criteria (MEC) for Contraceptive Use, Fifth edition. WHO; 2015.
11. Medical Eligibility Criteria Wheel for Contraceptive Use. WHO; 2015.
12. Selected Practice Recommendations for Contraceptive Use (3rd edition 2016). WHO, 2016.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Flip Classroom, proje geliştirme, sunum hazırlama ve sunma, beyin fırtınası, küçük grup tartışmaları, münazara, role play, soru yanıt, grup çalışması, oyun

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav %50 içeriği: %25 ara sınav, %15 ödev/sunum ve %10 ders içi etkinlik.
Yarıyıl Notu: %50 1. Ara Sınav notu + %50 final notu
Dersi geçmek için ortalamanın 60 puan olması gerekir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflandırma, bilgi birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derslere sakai sistemine yüklenen kaynaklar okuyarak gelmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğretim Üyesi Hande YAĞCAN
02324124776
hande.yagcan@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günleri 12.00-13.00 saatleri arasında randevu alarak görüşme talep edebilirsiniz.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 3 12 36
Sunum Hazırlama 3 3 9
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15345555455
ÖK.2555555455445
ÖK.3544454455
ÖK.45555445
ÖK.55555555555555
ÖK.65555555555555
ÖK.75555455545555