DERS ADI

: Kanıta Dayalı Hemşirelik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4071 Kanıta Dayalı Hemşirelik SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZLEM BİLİK

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve önemini tanımlayabilmesi
2   Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşabilmesi
3   Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerinin kanıt düzeylerini değerlendirebilmesi
4   Hemşirelik uygulamaları ve araştırmalarında kullanılabilecek kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını açıklayabilmesi
5   Kanıta dayalı hemşirelik uygulama stratejilerini tartışabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı Ders planının ve hedeflerinin öğrencilere açıklanması Çalışma gruplarının ve konularının belirlenmesi Kanıta dayalı uygulama ve kanıta dayalı hemşirelik nedir Niçin gereklidir Yararları nelerdir Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları uygulama ortamlarında nasıl uygulanır Doç. Dr. Özlem Bilik Sunum Tartışma
2 Kanıt, kanıt düzeyleri ve kanıta dayalı merkezler nelerdir Hemşirelikle ilgili kanıt kaynakları ve merkezlerini inceleme Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşma, verilerin analizi, araştırma ve uygulamalarda kanıta dayalı veritabanı (Cochrane, EBN, CINAHL vb) ve yayınların kullanımı Doç. Dr. Özlem Bilik Sunum Tartışma
3 Randomize kontrollü çalışma, meta analiz ve sistematik inceleme Doç. Dr. Özlem Bilik Sunum Tartışma
4 Yanıtlanabilir soru oluşturma (PICO), kanıta dayalı kaynaklardan kanıt bulma ve değerlendirme Doç. Dr. Özlem Bilik Sunum Grup çalışması Soru cevap Tartışma
5 Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar/rehberler nelerdir Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar/rehberler ile ilgili literatür tarama nasıl yapılır Dr. Öğr. Üyesi Dilek Sezgin Sunum Soru cevap Tartışma
6 Araştırma kanıtlarının hemşirelik uygulamalarına entegrasyonu nasıl yapılır Doç. Dr. Havva Arslan Yürümezoğlu Sunum Soru cevap Tartışma
7 ARA SINAV Doç. Dr. Özlem Bilik
8 Kanıt düzeyi yüksek bir çalışmanın eleştirel değerlendirilmesi Doç. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Sunum Tartışma
9 Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ile ilgili engeller (bireysel, kurumsal) nelerdir Doç. Dr. Havva Arslan Yürümezoğlu Sunum Grup çalışması Soru cevap Tartışma
10 Kanıta dayalı hemşirelik stratejileri Dr. Öğr. Üyesi Dilek Sezgin Sunum Grup çalışması Soru cevap Tartışma
11 Kanıta dayalı hemşirelik için soru oluşturma, uygulama stratejisi geliştirme Doç. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Sunum Tartışma
12 Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar/rehberlere ilişkin grup ödevlerinin sunumu Doç. Dr. Özlem Bilik Sunum Tartışma
13 Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar/rehberlere ilişkin grup ödevlerinin sunumu-DEVAM Doç. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Sunum Grup çalışması
14 Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar/rehberlere ilişkin grup ödevlerinin sunumu-DEVAM Doç. Dr. Havva Arslan Yürümezoğlu Sunum Grup çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum,
Tartışma,
Grup çalışması
Soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 sidir.

Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.4555555555
ÖK.55555555555555