DERS ADI

: KORUMA PROJESİ II: Kırsal Dokular

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3709 KORUMA PROJESİ II: Kırsal Dokular SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MÜJGAN KARATOSUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi çevrenin koruma sorunları ve müdahalelerine yönelik temel kavramları açıklayabilme.
2   Tarihi dokunun farklı ölçek ve nitelikleri koruma problemleri konusunda farkındalık gösterebilme.
3   Tarihi dokuları koruma sorunları ve potansiyellerini dikkate alarak karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
4   Tarihi kırsal dokuların koruma problemlerini saptayabilme, tartışabilme, müdahale kararları önerebilme.
5   Tarihi dokuya ilişkin analiz, sorun saptama, müdahale, öneri geliştirme vb. çalışmaları güncel teknolojiden de yararlanarak görsel, sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 3705 - KORUMA PROJESİ I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, tanışma. Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin açıklanması. ANLATIM:Tarihi çevre ve koruma konusunda genel bilgilendirme (Anlatım yöntemi) 1- MİM 3705 dersi kapsamında analizleri gerçekleştirilen odak alana yönelik sunum hazırlanması.
2 ANALİZLER - MİM 3705 dersi kapsamında incelenem tarihi dokulara yönelik analiz çalışmalarının sunumu (Örnek olay yöntemi, tartışma yöntemi) 2- İncelenen tarihi/geleneksel dokunun koruma sorunlarına yönelik çalışmalar. Yerleşim-doku ölçeğinde.
3 ANLATIM: Tarihsel nitelikli alanların incelenmesinde doku/sokak/tek yapı ölçeğindeki sorunların irdelenmesi Farklı nitelikteki tarihi doku örneklerine yönelik okumalar, karşılaştırmalı değerlendirme. Yerleşim-doku, sokak ölçeğindeki SORUNLAR (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi)
4 Farklı nitelikteki tarihi doku örneklerine yönelik okumalar, karşılaştırmalı değerlendirme. Yerleşim-doku, sokak ölçeğindeki SORUNLAR (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde
5 Farklı nitelikteki tarihi doku örneklerine yönelik okumalar, karşılaştırmalı değerlendirme. Yerleşim-doku, sokak ölçeğindeki SORUNLAR (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde
6 Farklı nitelikteki tarihi doku örneklerine yönelik okumalar, karşılaştırmalı değerlendirme. Yerleşim-doku, sokak ölçeğindeki SORUNLAR (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde
7 ANLATIM: Yerleşim-doku, sokak ölçeğindeki sorunlara yönelik MÜDAHALE KARARLARI (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, örnek olay yöntemi, tartışma yöntemi) 3- Farklı ölçekteki sorunlara yönelik müdahale kararları, öneriler
8 ARA TESLİM VE JURİ (Çalışmaların sunumu)
9 MÜDAHALE KARARLARI, ÖNERİLER (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak, tek yapı ölçeğinde.
10 MÜDAHALE KARARLARI, ÖNERİLER (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak, tek yapı ölçeğinde.
11 MÜDAHALE KARARLARI, ÖNERİLER (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde.
12 MÜDAHALE KARARLARI, ÖNERİLER (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde.
13 MÜDAHALE KARARLARI, ÖNERİLER (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde.
14 MÜDAHALE KARARLARI, ÖNERİLER (Grup çalışması ve tartışması) Yerleşim-doku, sokak ölçeğinde.
15 YARIYILSONU TESLİMİ (Çalışma alanı tanımı, farklı ölçeklerdeki sorunlar, müdahale kararları ve önerilere ilişkin çalışmanın teslimi) (Soru-cevap yöntemi, sunum)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci problem çözme yöntemi, proje temelli öğretim ve örnek olay yöntemi ile gerçekleştirilmektedir. Bu çerçevede teorik aktarımlar ile temel kavramların öğretilmesi, MİM 3705 dersi kapsamında hazırlanan analiz çalışmaları ışığında , koruma müdahalelerinin algılanması ve tartışılması, bireysel ve grup kritikleri ile müdahale kararları geliştirilmesi sağlanacaktır.Öğrencilerin süreçteki çalışma performansı, ara ve final teslimi ile öğrenim süreci değerlendirilir.
Bunun dışında ders kapsamında anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, bireysel öğretim yöntemi, grup çalışması ve tartışma yöntemi kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Öğrenci Sunumları 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Bireysel Ödev Hazırlama (CBİKO Yetenek Kapısı) 0 0 0
Ödev Hazırlama 1 11 11
Sunum Hazırlama 2 3 6
Proje Final Sunumu 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.555