Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. NEZİHAT KÖŞKLÜK KAYA |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, tarihi ve kültürel önem taşıyan alanların yaşatılarak korunması ve geleceğe aktarılması bağlamında değerinin farkına varılması, MIM 3705 dersi kapsamında yapılan farklı ölçek ve nitelikteki analizlerle özgün özelliklerinin ve koruma sorunlarının algılanması, tartışılması; sorunlara yönelik çözüm önerilerinin irdelenmesidir. Bu bağlamda ders kapsamında seçilen bir kentsel yerleşimde belirlenen anıt odaklı tarihi dokunun koruma sorunları saptanarak müdahale kararları geliştirilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
MİM 3705 - KORUMA PROJESİ I |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ahunbay, Z. (2019). Kültür Mirasını Koruma İlke ve Teknikleri, İstanbul: YEM Yayınevi. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrenim süreci problem çözme yöntemi, proje temelli öğretim ve örnek olay yöntemi ile |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Yarıyıl sonu teslimi %100 (ÖÇ1, ÖÇ 2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders kapsamında koruma sorunsalının farklı boyutları örnekler üzerinden ele alınmakta, |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
eti.levi@deu.edu.tr; mine.tanac@deu.edu.tr; mujgan.bahtiyar@deu.edu.tr; humeyra.birol@deu.edu.tr; emel.kayin@deu.edu.tr; nezihat.koskluk@deu.edu.tr; feyzal.ozkaban@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ders programına göre her şube grubuna görüşme saatlerini ilan edecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|