Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. TANER UÇAR |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilere betonun fiziksel özellikleri ve bileşenleri ile ilgili bilgiler, betonarme hesabında temel ilke ve yöntemler; betonarmenin davranış özellikleri, kirişler (basit eğilme etkisinde tek ve çift donatılı, tablalı) ve kolonların (merkezsel yüklü ve bileşik eğilmeli) tasarımı ile kirişlerdeki kayma etkisi gibi konular da ele alınarak basit örnekler ve hesaplamalar ile açıklanıp betonarme taşıyıcı sistemlerin mimari tasarım ile bütünleştirilmesine yönelik uygulamalarının ele alınarak öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
o Ders notları. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Konular öğretim üyesi tarafından ayrıntılı bir şekilde anlatılır ve çeşitli sayısal örnek problemler çözülerek konuların öğrenilmesi ve anlaşılması pekiştirilir. Sınıfta yeterince anlaşılamayan noktalar öğrencilerin katılımıyla ele alınarak etkileşimli bir biçimde üzerlerinde durularak anlaşılması sağlanır. Gerektiğinden çeşitli sunumlar yapılabilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara Sınav %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam zorunlu olup yapılan derslerin %70'ine katılım final sınavına katılabilme için gerekli bir koşuldur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
taner.ucar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Mümkün olan her zaman. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|