DERS ADI

: KORUMA PROJESİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3705 KORUMA PROJESİ I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MİNE TANAÇ ZEREN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi çevreyi anlama ve analiz edebilme
2   Tarihi dokunun kentsel karakterini analiz edebilme
3   Tarihi bir yapının mimari karakterini anlama ve analiz yapabilme
4   Tarihi doku ve yapıların malzeme kültürünü tanımlayabilme
5   Tarihi bir yapının belgeleme yöntemlerini tanıma, eskiz ve şema çıkarma bilgisini edinme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. hafta Dersin Girişi-Tanıtımı Tipoloji Nedir Tarihi Dokunun Kentsel Karakterinin ve Mimari Karakterinin Analizi Nedir Bu Kavramlar üzerine bilgi aktarımı ve tartışma. Çalışılacak alanın tanıtımı
2 2. hafta Alan Çalışması-Kentsel Karakterin deşifre edilmesi
3 3. hafta Kentsel Karakterin deşifre edilmesi- stüdyo kritikleri 1
4 4. hafta Kentsel Karakterin deşifre edilmesi- stüdyo kritikleri 2
5 5. hafta Kentsel Karakterin deşifre edilmesi- stüdyo kritikleri 3
6 6. hafta Kentsel Karakterin deşifre edilmesi üzerine yürütülen çalışmaların teslimi-1. TESLİM 1. Ara jüri Mimari karakterin analizi üzerine sunum ve tartışmalar Mimari Belgeleme Nedir -Sunum
7 7. hafta Alan Çalışması-Mimari Karakterin deşifre edilmesi
8 8. hafta Mimari Karakterin deşifre edilmesi- stüdyo kritikleri 1
9 9. hafta Mimari Karakterin deşifre edilmesi- stüdyo kritikleri 2
10 10. hafta Mimari Karakterin deşifre edilmesi- stüdyo kritikleri 3
11 11. hafta Mimari Karakterin deşifre edilmesi- stüdyo kritikleri 4
12 12. hafta Belgeleme çalışması
13 13. hafta Belgeleme çalışması
14 14. hafta Belgeleme çalışması
15 15. hafta Mimari ve Kentsel Karakterin deşifre edilmesi ve belgeleme çalışmaları üzerine yürütülen çalışmaların teslimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci problem tabanlı öğrenme üzerinden gerçekleştirilir. Bu çerçevede teorik aktarımlar ile kavramların verilmesi, alan çalışması ve kritiklerle tarihi dokunun ve yapının kentsel ve mimari karakterinin algılanması, tespit edilmesi sağlanır. Görsel sunumlar, ara teslimler ve final teslimi üzerinden öğrenim süreci gözlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 12 3 36
Öğrenci Sunumları 3 4 12
Alan/saha çalışması 4 5 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Grup Ödevi Hazırlama 8 3 24
Proje Final Sunumu 3 4 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13455
ÖK.243554
ÖK.343554
ÖK.43455
ÖK.5455