DERS ADI

: MODERN MİMARLIK TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2813 MODERN MİMARLIK TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HALİL İBRAHİM ALPASLAN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Sanayi Devrimi nden 21. yüzyıla kadar olan dönemi kapsayan bu dersin konusu çağdaş Batı dünyasının mimarlık tarihindeki başlıca gelişmeleri ve karakteristik dönemleri toplumsal, ekonomik ve coğrafi arkaplanları, kurumları, yerleşme biçimleri, yapı tipleri ve yapım teknikleri bağlamında anahatlarıyla aktarmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanayi devriminin etkilerini toplumsal, kentsel ve mimari ölçeklerde anlama,
2   Modern mimarlığın oluşumuna etki eden toplumsal, ekonomik, politik etkenleri anlama,
3   Erken dönem Modern mimarlığın önde gelen temsilci ve kurumlarını tanıma,
4   20.yy da süregelen farklı mimarlık üslupları tanıma,
5   20. yüzyılın önde gelen mimarlarının eserlerinin arkasındaki düşünce sistemini tanıma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin konusu, kapsamı, işleyişi üzerine bilgilendirme
2 Hatırlama: 18. Yüzyıla Kadar Avrupa
3 Aydınlanma Çağı: Yeni Arayışlar / Canlandırmacı Üsluplar
4 Sanayi Devrimi: Sosyal, Ekonomik ve Düşünsel Altyapı
5 Sanayi Devrimi: Sosyal, Ekonomik ve Düşünsel Altyapı / Kentlere Etkileri
6 Sanayi Devrimi: Sosyal, Ekonomik ve Düşünsel Altyapı / Mimariye Etkileri
7 Arasınav
8 Erken 20. Yüzyılda Sanat ve Mimarlık Akımları
9 Erken 20. Yüzyılda Sanat ve Mimarlık Akımları
10 Modern Mimarinin Doğuşu ve Bauhaus
11 Modern Mimarinin Doğuşu ve Bauhaus
12 Modern Mimarinin Önemli İsimleri, İşleri
13 Modern Mimarinin Önemli İsimleri, İşleri
14 Modern Mimari'nin Evrimi: Yorumlar, Eleştiriler
15 Post Modern Mimari

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kitap
Gombrich, E. H. Sanatın Öyküsü, Remzi, 1999.
Roth, L. Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı, Kabalcı 2000.
Ragon, M. Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi, Kabalcı, İstanbul, 2010.

Internet Sitesi
Halil İbrahim Alpaslan kişisel sitesi: www.arkeogezi.com

Podcast / Youtube
H. İbrahim Alpaslan kişisel youtube kanalı
Kültür Tarihi Sohbetleri youtube kanalı
Prof. Dr. Ata Özdemirci, Uygarlık Tarihi ders serisi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders yansıtılan görseller eşliğinde anlatımlar ve sınıf içi tartışmalar şeklinde işlenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 YYS Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS Başarı Notu AS * 0.50 + YYS * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriteri:
Ara Sınav (%50) : ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5
Final Sınavı (% 50) : ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin anlatılan konuları pasif olarak dinlemesinin yanısıra aktif olarak derse katılmaları, soru ve yorumlarla iletişimi zenginleştirmeleri amaçlanmaktadır. Dersin giriş-çıkış saatlerine uymak, derste sınıf düzenini bozacak eylemlerde bulunmamak dersin genel kurallarıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ibrahim.alpaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 1 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13553
ÖK.23553
ÖK.33553
ÖK.43553
ÖK.53553