DERS ADI

: SİNEMA VE KENT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3024 SİNEMA VE KENT SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. DENİZ BALIK

Dersi Alan Birimler

Mimarlık
Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu dersin amacı sinema ve kent arasındaki ilişkiyi tartışmaktır. Derste film gösterimleri olacaktır. Her dönem farklı bir tema ya da alt türe odaklanılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sinema ve kent arasındaki ilişkiyi anlamak,
2   Sinemasal görme ve düşünmeyi tanımlamak,
3   Sinemada kent ve mimarlığı yorumlamak,
4   Sinemanın kent, mimarlık, kültür, toplum, sanat ve teknolojiyle ilişkisini değerlendirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş
2 Sinema akımları ve kuramları
3 Film gösterimi ve tartışma
4 Sinematografi
5 Film gösterimi ve tartışma
6 Ara sınav
7 Yapısalcı ve tarihsel film çözümlemesi
8 Film gösterimi ve tartışma
9 Kentsel, toplumsal, felsefi ve tekno-bilimsel film eleştirisi
10 Film gösterimi ve tartışma
11 Psikanalitik film çözümlemesi
12 Film gösterimi ve tartışma
13 Film gösterimi ve tartışma
14 Film gösterimi ve tartışma
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baudrillard, Jean (1994) Simulacra and simulation, trans. Sheila Faria Glaser, Ann Harbour, MI: University of Michigan Press.
Bolton, Christopher et al. (2007) Robot ghosts and wired dreams: Japanese science fiction from origins to anime, Minneapolis, MN: University of Minnesota Press.
Deleuze, Gilles (1992) Postscript on the societies of control , October 59, pp. 3-7.
Deleuze, Gilles (1997) Cinema 1: The movement-image, 5th ed., trans. Hugh Tomlinson and Barbara Habberjam, Minneapolis, MN: University of Minnesota Press.
Deleuze, Gilles (1997) Cinema 2: The time-image, 5th ed., trans. Hugh Tomlinson and Robert Galeta, Minneapolis, MN: University of Minnesota Press.
Denison, Rayna (2015), Anime: A critical introduction, London: Bloomsbury,
Eisenstein, Sergei (1969) Film form: Essays in film theory, trans. Jay Leyda, New York, NY: Harcourt.
Eisenstein, Sergei (1969) The film sense, trans. Jay Leyda, New York, NY: Harcourt.
Foucault, Michel (1979) Discipline and punish: The birth of prison, trans. Alan Sheridan, New York, NY: Vintage.
Freud, Sigmund (2003) The uncanny, trans. David Mclintock, London: Penguin.
Freud, Sigmund (2019) The ego and the id, trans. Hannah Correll, New York, NY: Clydesdale.
Hockley, Luke, Jung
Jung, Carl Gustav (2003) Four archetypes: Mother, rebirth, spirit, trickster, trans. R. F. C. Hull, London, New York, NY: Routledge.
Jung, Carl Gustav (1986) Analytical psychology: Its theory and practice, New York, NY: Routledge.
Martin-Jones, David (2008) Movement-images, time-images and hybrid-images in cinema , in Deleuze reframed: A guide for the arts student, ed. Damian Sutton & David Martin-Jones, pp. 91-106. New York, NY: I. B. Tauris & Co. Ltd.
Napier, Susan (2005) Anime from Akira to Howl s Moving Castle: Experiencing contemporary Japanese animation, Hampshire: Palgrave Macmillan.
Roberts, Philip (2014) Godard in Sarajevo: Media control in Deleuze and Virilio , Cultural Politics 10(3), pp. 333-353.
Rushton, Richard (2012) Cinema after Deleuze, London: Continuum.
Virilio, Paul (2006) The information bomb, London: Verso.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, film gösterimi, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 DK DerseKatılım
3 YYS Yarıyılsonu Notu
4 BNS Başarı Notu AS * 0.20 + DK * 0.40 + YYS * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.20 + DK * 0.40 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derse katılım, öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif katılımı ile değerlendirilir.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav %20 (ÖK1, ÖK2)
Derse katılım %40 (ÖK1, ÖK, ÖK3, ÖK4)
Final sınavı %40 (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4)
--
Bütünleme %40 (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse gelmemek, ödevlerin geç teslim edilmesi, derslere katılımın olmaması ya da sınavlara girmemek için bir mazeret değildir.
2. Her türlü intihal disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: deniz.balik@deu.edu.tr
tel: 0 232 301 84 98

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45