DERS ADI

: MİMARİ ÇEVRE DÜZENLEMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3023 MİMARİ ÇEVRE DÜZENLEMESİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İNCİ UZUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık
Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Öğrencilerin mimarlık ile doğal ve kentsel çevre bütününe ilişkin analitik bir kavrayış kazanmalarını ve mimari çevre tasarımı ilke ve elemanlarını tanımalarını sağlayarak, doğal ve kentsel çevre bağlamını dikkate alan, çevre tasarımı ile bütünleşik bir mimari tasarım yaklaşımı geliştirmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Çevreyi farklı ölçek ve nitelikleri ile birlikte tanımlayabilme
2   2. Mimari çevre tasarımı elemanları ve ilkelerini tarif edebilme
3   3. Mimari tasarımı doğal ve kentsel çevre verileri ile ilişkilendirebilme
4   4. Mimari tasarım ve çevre tasarımını bütüncül bir biçimde değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Tanışma, dersin amacının ve içeriğinin aktarılması
2 2. Doğal çevre - mimarlık ilişkisi ve çevre analizi
3 3. Kentsel çevre - mimarlık ilişkisi ve çevre analizi
4 4. Mimari tasarımda yarı-açık ve açık mekanlar
5 5. Kamusal mekan ve kentsel açık mekanlar
6 6. Çevre tasarım elemanları: Zeminle ilişkiler
7 7. Ara Sınav
8 8. Çevre tasarım elemanları: Döşeme kaplamaları
9 9. Çevre tasarım elemanları: Bitkilendirme
10 10. Çevre tasarım elemanları: Su
11 11. Çevre tasarım elemanları: Kent mobilyaları
12 12. Öğrenci ödev teslim ve sunumları
13 13. Öğrenci ödev sunumları (devam)
14 14. Öğrenci ödev sunumları (devam), Konuların genel tekrarı1. Introduction to course

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*Lynch, K. (2011). Kent Imgesi. Iş Bankası Yayınları, Istanbul.
*Lynch, K. (1990). City sense and city design. MIT Pres, Cambridge, Mass.
*Broadbent, G. (1990). Emerging concepts in urban space design/ G. Broadbent. Van Nostrand Reinhold, London.
*Carr, S., ve diğ. (1992). Public space/ S. Carr ve başkaları. Cambridge University, Cambridge.
*Aymonino, A., Mosco, V.P. (2006). Contemporary public space : un-volumetric architecture. Rizzoli International, Milano, Italy; Skira; New York, NY.
*Crysler, C. G. (2003). Writing spaces : discourses of architecture, urbanism and the built environment. Routledge, New York.
*Carlson, A. (2002). Aesthetics and the environment : the appreciation of nature, art, and architecture. Routledge, London.
*Hawkes, D. (1996). The Environmental tradition: Studies in the architecture of environment. E and FN Spon, London.
*Simonds, J. O. (1961). Landscape architecture : The shapping of man's natural environment. Mc Graw-Hill, New York

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesinin konuya ilişkin görsellerle desteklenmiş bilgi aktarımları yapılacak ve ilgili konularda öğrencilerin hazırladıkları ödevler sunularak tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev/Sunum
3 YYS Yarıyılsonu
4 BNS Başarı Notu AS * 0.30 + ODV * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav, final sınavı ve bütünleme sınavı, kurumun belirlediği zorunlu hallerde ödev teslimi olarak alınabilir.

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav % 30 (ÖK1, ÖK2, ÖK3)
Ödev % 30 (ÖK 4)
Final Sınavı % 40 (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ödevlerin ilan edilen koşullara uygun şekilde teslim edilmesi ve sunulması gerekmektedir. Geç / kural dışı teslimlerin değerlendirmeye alınması durumunda % 30 oranında puan kırılır.

Bilimsel ve mesleki etik esastır. Ödev ve sınavlarda kopya tespit edilmesi durumunda, disiplin yönetmeliğine göre işlem başlatılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

inci.uzun@deu.edu.tr
+90 232 3018489

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavı 2 1 2
Final Sınavı 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1225
ÖK.2325
ÖK.3354
ÖK.445