DERS ADI

: MİMARLIK VE OYUN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3598 MİMARLIK VE OYUN SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU GÜLAY

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyun mimarlık ilişkisini kurabilme
2   Çocuk dostu oyun mekânı tasarımı kriterlerini tanımlayabilme
3   Oyun mekanlarını özelliklerine göre sınıflandırabilme
4   Oyun dostu mekan tasarım kriterlerini tartışabilme
5   Oyunu mimari eğitim sürecinde araç olarak kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, amaç ve kapsamının anlatılması Okunacak makale verilmesi
2 Mimarlık oyun ilişkisi Sunum, tartışma
3 Oyun - oyun çevreleri Okunacak makale verilmesi
4 Oyun mekanı tasarımında dikkat edilmesi gereken konular (örnekler ile anlatım) Sunum, tartışma
5 Kapalı ve açık oyun mekanları Sunum, tartışma
6 Sokağın ve kentin çocuk oyun alanı olarak yeniden ele alınması Araştırma ödevi verilmesi (Öğrencilerin yaşadıkları yapılı çevrede yer alan 3 oyun mekanını eleştirel gözle değerlendirecekleri bir sunum yapmaları istenecektir)
7 ARA SINAV
8 Öğrenci sunumları Tartışma
9 Öğrenci sunumları Tartışma
10 Öğrenci sunumları Tartışma
11 Öğrenci sunumları Tartışma
12 Farklı bir açılım: Mimarlık öğretiminde yöntem olarak oyun (Mimarlık eğitiminin sınıf oyunları, yaratıcı drama, bilgisayar oyunları ile desteklenmesi üzerine) Sunum, tartışma
13 Belirlenen bir mimari problemin oyun yöntemi ile çözülmesi sınıf içi egzersiz Oyun Planlama
14 Bilgisayar oyununun mimarlık eğitimindeki yeri Ödev: seçilen bir bilgisayar oyununun incelenmesi
15 Öğrenci sunumları Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Teorik ders anlatımı, tartışma, oyun, bireysel ödevler ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 YYS Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS Başarı Notu AS * 0.50 + YYS * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlk teorik ders anlatımlarından sonra öğrenciler konulara yönelik araştırma çalışması yapacak. Araştırmalar sunum halinde sınıfla paylaşılacak ve bu çalışma ile ara sınav teslimlerine hazırlık yapılması sağlanacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 4 28
Uygulama 1 2 2
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 12 12
Diğer 0 0 0
Sunum hazırlama 2 2 4
Ödev hazırlama 2 4 8
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0 0 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 5 2 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Ödev teslimi ve Sunumlar 4 2 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.134
ÖK.244
ÖK.334
ÖK.434
ÖK.544