DERS ADI

: AHŞAP MALZEMELİ YAPI VE YAPIM SİSTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4640 AHŞAP MALZEMELİ YAPI VE YAPIM SİSTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZGÜL YILMAZ KARAMAN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Ahşap malzeme geçmişten günümüze yapı ve yapım sistemlerinde taşıyıcı sistem ya da yapı elemanı olarak varlığını sürdürmektedir. Özellikle sürdürülebilir yapım konusunun önem kazandığı günümüzde, farklı amaçlarla ve büyüklüklerde üretilen ahşap yapıların tasarımında taşıyıcı sistem kurgusu, yapım sistemi özellikleri ve detay çözümlerine yönelik tasarım kriterleri hakkında bilgi aktarımı yapılarak öğrencilere ahşap malzeme kullanarak yapı üretimi konusunda ilkesel düzeyde de olsa yorum yapabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ahşap malzemenin fiziksel, kimyasal ve mekanik özelliklerini tanıma
2   Endüstriyel ahşap malzeme ve elemanları tanıma
3   Tutkallı tabakalı ahşap teknolojisini inceleme
4   Ahşap malzemenin mimarlıkta kullanım amaçlarını belirleme
5   Ahşap malzeme ile kurgulanan taşıyıcı sistemleri inceleme
6   Ahşap malzemeli iskelet sistemleri inceleme
7   Ahşap malzemeli panel sistemleri inceleme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Dersin işleyişi ve araştırma ödevleri hakkında bilgi verilmesi Dersin Amacı ve Kapsamının anlatılması
2 Ahşap Malzemenin Genel Özellikleri Ahşap malzemenin fiziksel, kimyasal ve mekanik özelliklerinin ve yapı elemanı olarak ahşap malzemenin tariflenmesi
3 Endüstriyel Ahşap Yapı üretiminde kullanılan endüstriyel ahşap malzeme ve elemanlar, tutkallı tabakalı ahşap yapı teknolojisi Araştırma konularının belirlenmesi Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması
4 Ahşap Malzemeli Taşıyıcı Sistemler Yığma, İskelet ve Panel Sistemlerin Genel olarak tariflenmesi Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması
5 Ahşap Malzemeli İskelet Sistem Yapılar Türkiye de Geleneksel ahşap yapılar Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması
6 Ahşap Malzemeli İskelet Sistem Yapılar Balloon Frame, Dikme- Kiriş İskelet Sistemler Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması
7 Ahşap Malzemeli İskelet Sistem Yapılar ve Panel Sistemler Platform Sistemler, Modifiye Sistemler, Hücre Sistemler Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması
8 Ahşap Malzemeli İskelet, Panel Sistem Yapılar Panel sistemler (CLT Sistem) Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması
9 Ahşap Malzeme ile Üretilmiş Yapılar Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması
10 Ara Sınav Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması. Araştırma ödevlerinin sunumunun hazırlanması.
11 Öğrenci Sunumları. 21. Yy ahşap yapı örneklerinin araştırılması Araştırma konuları ile ilgili yönlendirme Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması. Araştırma ödevlerinin sunumunun hazırlanması.
12 Öğrenci Sunumları. 21. Yy ahşap yapı örneklerinin araştırılması Araştırma konuları ile ilgili yönlendirme Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması. Araştırma ödevlerinin sunumunun hazırlanması.
13 Öğrenci Sunumları. 21. Yy ahşap yapı örneklerinin araştırılması Araştırma konuları ile ilgili yönlendirme Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması. Araştırma ödevlerinin sunumunun hazırlanması.
14 Öğrenci Sunumları. 21. Yy ahşap yapı örneklerinin araştırılması Araştırma konuları ile ilgili yönlendirme. Araştırma ödevlerinin teslimi Bireysel veya Gurup ödevi için çalışma yapılması. Araştırma ödevlerinin sunumunun hazırlanması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

. Burchell, J., Sunter, F.W., (1987), Design and Build inTimber Frame, Longman Scientific & Technical, England.
. Goetz,K.H., Hoor, D., Moehler, K., Natteree, J., (1989), Timber Design & Construction Sourcebook, McGraw-HillPublishing Company, USA.Ching, F.D.K.
. Günay, R., (2007) Geleneksel Ahşap Yapılar Sorunları ve Çözüm Yolları, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2007
. Hugues, T., (2004). Timber Construction: Details, Products, Case Studies. Birkhauser, Basel.
. Linville, Jeff D.(2012) Timber Construction Manual (6th Edition), Wiley, Somerset, NJ, USA Müller, C., (2000) Laminated Timber Construction. Birkhauser, Basel,Boston.
. Natterer,J., Herzog, T., Volz, M., (1991), Holzbau Atlas Zwei Studienausgabe, Institut für internationale Architektur-Dokumentation, Münih
. Roy, R.(2004), Timber Framing for the Rest of Us: A Guide to Contemporary Post and Beam Construction, New Society PublishersGabriola Island, BC, Canada.
. Güzel, N., Karaman Yılmaz,Ö., Yesügey,C., (2014) Ahşap Malzemeli Konut Teknolojisi, ISBN: 978-605-4539-67-3, Yalın Yayıncılık, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders; teorik ders anlatımı, bireysel veya gurup araştırma ödevi çalışması ve tartışma formatında yürümektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Ödev
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.50 + OD * 0.50
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bu ders konu anlatımı, sınıf mevcuduna bağlı olarak bireysel ve/veya gurup araştırma ödevi hazırlanması ve sunumu ve tartışılması şeklinde verilmektedir. Öğrencilerin ders ve seminer saatlerine ve dersin tartışma oturumlarına katılmaları beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Araştırma Ödevinin Sunumu (Ara Sınav olarak değerlendirilecektir) % 25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6,ÖÇ7)
Araştırma Ödevinin Teslimi % 25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5,ÖÇ6, ÖÇ7)
Final Sınavı % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3,ÖÇ4,ÖÇ5, ÖÇ6, ÖÇ7)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz hafta öğretim üyesi ders anlatacak, sonraki beş hafta da öğrenciler bireysel veya guruplar halinde hazırlamış oldukları araştırma ödevlerini sunacaklardır. Öğrencilerin araştırma ödevlerini hem powerpoint sunum hemde word formatında hazırlamaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozgul.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 2 18
Öğrenci Sunumları 5 2 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655
ÖK.755