DERS ADI

: YAPIM SİSTEMLERİ ARAŞTIRMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4632 YAPIM SİSTEMLERİ ARAŞTIRMASI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. KUTLUĞ SAVAŞIR

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Günümüzde kullandığımız yapım sistemlerinden; tam endüstrileşmiş, kısmen endüstrileşmiş, rasyonelleştirilmiş ve konvansiyonel yapım sistemlerinin birbirlerine karşı üstün yanlarının araştırılması ile içinde bulunulan duruma en uygun yapım sisteminin fayda-değer analizleri yardımıyla belirlenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yapım sistemlerini sınıflandırabilme
2   Herhangi bir yapının yapım aşamalarını sıralayabilme
3   Herhangi bir binanın metrajını, maliyetini, yapı fiziği özelliklerini önemle ısı yalıtım değerlerini ve yaklaşık yapım süresini belirleyebilme
4   Fayda-değer ve/veya fayda-maliyet analizleri yardımıyla yapım sistemlerini karşılaştırabilme
5   Araştırdığı yapım sistemi hakkında bilgi sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş 1.1. Dersin amacı, kapsamı ve işleniş şeklinin anlatımı. 1.2. Araştırma ödevi konularının aktarımı ve konuya uygun mimari proje geliştirilmesi.
2 2.1. Yapım sistemlerinin sınıflandırılması 2.2. Konvansiyonel Yapım Sistemiyle tasarlanmış bir binanın yapım aşamalarının analiz edilmesi.
3 3.1. Konvansiyonel Yapım Sistemiyle tasarlanmış bir binanın metrajının çıkarılması 3.2. Birim fiyat analizleri yardımıyla metraja uygun yaklaşık bina maliyetinin hesaplanması
4 4.1. Konvansiyonel Yapım Sistemiyle tasarlanmış binanın yapı fiziği özelliklerinin belirlenmesi 4.2. Isı yalıtım hesabının yapılması
5 5.1. Konvansiyonel Yapım Sistemiyle tasarlanmış binanın yaklaşık yapım süresinin hesaplanması
6 6.1. Yapım sistemlerinin değerlendirilmesinde "fayda-değer" ve "fayda-maliyet" analizi yöntemlerinin kullanılması
7 7.1. Konvansiyonel Yapım Sistemiyle tasarlanmış binanın fayda-değer analizine etkisi olan diğer etkenlerin belirlenmesi
8 8.1. Ara sınav
9 9.1. Önem katsayılarının belirlenmesi
10 10.1. Yapım sistemlerinin göreceli puanlarının hesaplanması
11 11.1. Yapım sistemlerinin sonuç başarı puanlarının hesaplanması
12 12.1. Ödevlerin teslimi 12.2. Öğrenci sunumları
13 13.1. Öğrenci sunumları
14 14. Konuların genel tekrarı
15 15. Konuların genel tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Savaşır, K. (2008). Afet Sonrası Uygulanacak ve Geçiciden Kalıcıya Dönüştürülecek Konut Tasarımları İçin Türkiye Koşullarına Uygun Yapım Sistemlerinin İrdelenmesi, Basılmamış Doktora Tezi, Temmuz, İzmir.

Yardımcı kaynaklar:
http://www.birimfiyat.com
Orhon, A.V. (2003). Çok Katlı Konut Yapılarında Takviyeli Yığma Yapımın Türkiye Koşullarına Uygulanabilirliği Açısından Bir Model Önerisi, D.E.Ü., F.B.E., Doktora tezi.
.Sey, Y., Tapan, M. (1976) Değerlendirmede Temel Sorunlar ve Mimarlıkta Değerlendirme, İ.T.Ü. Mimarlık Fakültesi, Yapı Araştırma Kurumu Yayınları Seri: C Araştırmalar, Sayı:11, İstanbul.
Sunar, Ş. (b.t.). Endüstrileşmiş Bina Açısından Mimari Tasar ve Uygulama Sorunları, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul.
Şen, N. (1976). Geleneksel Yapımda Rasyonalizasyon (Endüstriyel Yapı ve Prefabrikasyon), E.Ü. Mühendislik Bilimleri Fakültesi Mühendislik ve Mimarlık Yüksek Okulu, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı, tartışma, bireysel veya grup araştırmaları ve araştırmaların sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK DerseKatılım
4 YYS Yarıyılsonu
5 BNS Başarı Notu AS * 0.20 + ODV * 0.20 + DK * 0.10 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.20 + ODV * 0.20 + DK * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Her dersin sonunda, o derste öğrenilen bilgilere yönelik 10 dakikalık bir kahoot quiz yapılacak. Derse katılım olarak görünen ve 10 hafta devam edecek olan quizler % 10 etkili olacaktır. 1. Vize sınavı (% 20 etkili) okulda yüz yüze yapılacaktır. Ödev/Sunum %20 etkili olup notun yarısı teslim edilen ödevden diğer yarısı da sunumdan alınacaktır. Final sınavı yüzyüze olacak ve % 50 etkilidir.

Değerlendirme Kriteri

Quiz/Kahoot % 10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Ara sınav % 20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev/Sunum % 20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
FİNAL % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derste öğrencilerle birebir ilgilenmek ve tartışma ortamını verimli şekilde sürdürebilmek için dersi alacak öğrenci sayısının 18'i geçmemesi öngörülmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kutlug.savasir@deu.edu.tr
0.232.301.8389

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

-

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Öğrenci Sunumları 2 2 4
Ödev Hazırlama 1 19 19
Final Sınavına Hazırlık 1 19 19
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.555