DERS ADI

: İZMİR'DE MİMARİ GELİŞMELER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4528 İZMİR'DE MİMARİ GELİŞMELER SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. EMEL KAYIN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

İzmir kentinin mimarlığına ilişkin tarihsel ve çağdaş verileri öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İzmir kentinin mimarlığı konusundaki tarihsel-kültürün sürecin ve çağdaş gelişmelerin anlatılabilmesi
2   İzmir kentinin mimarlığı konusundaki gelişmelerin tartışılabilmesi
3   İzmir kentinin mimarlığı konusunda edinilen bilginin uygulama alanındaki karşılıklarının izlenebilmesi
4   İzmir kentinde ortaya çıkan mimarlığı oluşturan farklı parametrelerin ve diğer disiplinlerle ilişkili girdilerin analiz edilmesi
5   İzmir kentinin mimarlığı konusunda edinilen bilginin değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin ve yöntemlerinin takdimi
2 İzmir mimarlığına ilişkin genel problematiklerin gözden geçirilmesi
3 İzmir mimarlığının temellendiği sosyo-ekonomik, kültürel, tarihsel ve kentsel çerçeve
4 İzmir mimarlığına yönelik ödev-sunum içeriklerinin (araştırma kanuları) kurgulanması
5 İzmir kentinin tarihsel mimarlığına yönelik genel çerçeve
6 İzmir kentinin çağdaş mimarlığına yönelik genel çerçeve
7 Ara Sınav
8 İzmir kentinin tarihsel mimarlığı konusundaki irdelemeler
9 İzmir kentinin tarihsel mimarlığı konusundaki irdelemeler
10 İzmir kentinin çağdaş mimarlığı konusunda irdelemeler
11 İzmir kentinin çağdaş mimarlığı konusunda irdelemeler
12 İzmir mimarlığına yönelik ödev içeriklerinin sunumu, tartışılması ve kritik edilmesi
13 uİzmir mimarlığına yönelik ödev içeriklerinin sunum, tartışılması ve kritik edilmesi
14 İzmir mimarlığına yönelik ödev-sunum içeriklerinin teslimi ve değerlendirilmesi
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İzmir Kent Ansiklopedisi Mimarlık (Birinci Cilt). Ed.Emel Kayın, Feyzal Avcı Özkaban, İzmir:İBB Kent Kitaplığı, 2013.
İzmir Kent Ansiklopedisi Mimarlık (İkinci Cilt), Ed.Emel Kayın, Feyzal Avcı Özkaban, İzmir:İBB Kent Kitaplığı, 2013.
Emel, Kayın, İzmir Oteller Tarihi, İzmir:İBB Kent Kitaplığı, 2000.
Mübeccel, Belik, Kıray, Örgütleşemeyen Kent, Ankara: Sosyal Bilimler Derneği, 1972

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan aktarım yoluyla öğrenme-öğretme, sistematik tartışmalar yoluyla öğrenme-öğretme, literatür araştırması, sözlü görüşme ve gözleme yoluyla öğrenme-öğretme, istatistiksel yöntemler vb. yollarla öğrenme-öğretme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK DerseKatılım
4 YYS Yarıyılsonu
5 BNS Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Arasınav %25+Ödev/Sunum %20+Derse Katılım %5+Yarıyılsonu %50+Bütünleme

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev Sunum %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Final Sınavı %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Derslere Katılım %5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin belirli zamanlarda sunum yaptıkları ve tartışmalara aktif bir biçimde katılabildikleri aktif bir ders yöntemi uygulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emel.kayin@yahoo.com
0.536.7186043

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 2 24
Öğrenci sunumu 2 2 4
Haftalık ders öncesi /sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin okunması vb.) 10 1 10
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.134543
ÖK.234543
ÖK.33453
ÖK.43453
ÖK.53453