DERS ADI

: MEGA STRÜKTÜRLERİN YAPIM TEKNOLOJİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3635 MEGA STRÜKTÜRLERİN YAPIM TEKNOLOJİLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. KUTLUĞ SAVAŞIR

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

En yüksek, en büyük, en geniş, en etkin gibi sıfatlarla nitelenen mega yapıların strüktürlerinin araştırılması dersin amacıdır. Araştırmalar literatür taraması şeklinde gerçekleştirilecek, elde edilen bilgiler ödev olarak sunulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antik mega yapılara örnek olarak, dünyanın yeni ve eski yedi harikası ile bunların bulunduğu yerleri sıralayabilme
2   Mega yapıların mimarlarını, bulunduğu ülkeyi, yapım tarihini ve strüktürünü söyleyebilme
3   İncelenen yapı ve binaların mega yapı olma nedenini tanımlayabilme
4   Mega yapıların inşası sırasında karşılaşılan sorunları kavrayabilme
5   Mega yapıların inşası sırasında (temel yapımından çatı örtüsüne kadar) karşılaşılan sorunları çözebilmek için geliştirilen pratik yöntemleri öğrenebilme
6   Seçtiği bir mega yapı örneğini inceleyerek, derste arkadaşlarına sunabilme
7   Mega yapılar hakkında bilimsel bir çalışma hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.1. Dersin amacı, kapsamı ve işleniş şeklinin anlatımı.
2 2.2. Antik mega yapılardan, eski ve yeni seçilen "Dünya'nın Yedi Harikası" hakkında bilgi verilmesi 2.3. Konu hakkında tartışma ve quiz yapılması
3 3.1. Bir önceki hafta incelenen konu hakkında tartışma yapılması 3.2. Gökdelenlerin gelişim sürecinde etkili olan 7 gökdelenin incelenmesi (Equitable Life Building-Fuller Flatiron-United Nations HQ, World Trade Centre- Sears Tower- Taipei 101-Burj Dubai) 3.3. Konu hakkında tartışma ve quiz yapılması
4 4.1. Bir önceki hafta incelenen konu hakkında tartışma yapılması 4.2. Sürdürülebilirlik kavramının aktarılması 4.3. Enerji etkin (sürdürülebilir) gökdelen örneklerinin incelenmesi. 4.4. Konu hakkında tartışma ve quiz yapılması
5 5.1. Bir önceki hafta incelenen konu hakkında tartışma yapılması 5.2. Dünyanın en yüksek ikiz kulelerinin yapım sürecinde karşılaşılan sorunların irdelenmesi 5.3. Konu hakkında tartışma ve quiz yapılması
6 6.1. Bir önceki hafta incelenen konu hakkında tartışma yapılması 6.2.Dünyanın en lüks ve en yüksek otelinin yapım aşamaları ve yapım sürecinde karşılaşılan sorunların irdelenmesi 6.3. Konu hakkında tartışma ve quiz yapılması
7 7. Arasınav
8 8.1. Kubbelerin gelişim sürecinde 6 kubbe tasarımının incelenmesi (Pantheon-Florence Cathedral-West Baden Hotel-Astrodome-Georgia Dome-Oita Stadium) 8.2. Konu hakkında tartışma ve quiz yapılması
9 9.1. Bir önceki hafta incelenen konu hakkında tartışma yapılması 9.2. Havaalanı binalarının gelişim sürecinde 7 havaalanı tasarımının farklı kriterler açısından incelenmesi (London Croydon-London Gatwick-Chicago O hare-Dallas Love Field-Atlanta International-Los Angeles International-London Heathrow) 9.3. Konu hakkında tartışma ve quiz yapılması
10 10.1. Bir önceki hafta incelenen konu hakkında tartışma yapılması 10.2. Mega stadyumlara örnek olabilecek yapıların incelenmesi 10.3. Konu hakkında tartışma ve quiz yapılması
11 11.1. Bir önceki hafta incelenen konu hakkında tartışma yapılması 11.2. Asma köprülerin gelişim süreci ve en uzun asma köprülerin yapım aşamasında karşılaşılan sorunların irdelenmesi 11.3. Konu hakkında tartışma ve quiz yapılması
12 12.1. Bir önceki hafta incelenen konu hakkında tartışma yapılması 12.2. Yeşil Okul / Ekoark belgesellerinden birinin seyredilmesi 12.3. Konu hakkında tartışma ve quiz yapılması
13 13. Ödev teslimi ve sunumlar
14 14.Sunumlar
15 15.Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
En Büyük Dizaynlar (Big, Bigger, Biggest) Belgeselleri, National Geographic Channel.
İnşaat Sahası (Construction Zone) Belgeselleri, National Geographic Channel.
İnşaatın Devleri (Kings of Construction) Belgeselleri, Discovery Science Channel.
Muhteşem Yapılar (Mega Structures) Belgeselleri, National Geographic Channel.
Mühendislik Harikaları (Extreme Engineering) Belgeselleri, Discovery World Channel.

Yardımcı kaynaklar:
Bos, S. (2008). Super Structures, Inside The World's Most Spektacular Buildings, DK Publishing.
Culley, P.; Pascoe, J. (2009). Sports Facilities and Technologies, Routledge Publishing.
Grawe, C.; Schmal, P.C. (2006). High Society, Jovis Press.
Höwelwe, E. (2003). Skyscrapers, Universe Publishing.
John, G.; Sheard, R.; Vichery, B. (2007). Stadia: A Design and Development Guide, 4th Edition, Architectural Press.
Kerns, A. (2010). Seven Wonders of Architecture, Twenty-First Century Books, Minneapolis.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Belgeseller eşliğinde teorik ders anlatımı, tartışma, bireysel araştırma ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Ödev
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.50 + OD * 0.50
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Her dersin sonunda, o derste öğrenilen bilgilere yönelik 10 dakikalık bir kahoot/quiz yapılacak. 10 hafta devam edecek olan quizler vize ve final notlarına bonus olarak eklenecektir. 1. Vize sınavı (% 25 etkili) okulda yüz yüze yapılacaktır. Ödev/Sunum %25 etkili olup notun yarısı teslim edilen ödevden yarısı da sunumdan alınacaktır. Final sınavı yüzyüze olacak ve % 50 etkilidir.

Değerlendirme Kriteri

1. Vize Sınavı % 25 (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5)
Ödev/Sunum % 25 (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5, ÖK6)
Quiz bonus (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5)
FİNAL % 50 (ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5, ÖK7)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

3. sınıf öğrencilerini alması için uygundur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kutlug.savasir@deu.edu.tr
0.533.3645228

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

-

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Öğrenci Sunumları 3 2 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 1 11
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 67

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.5445
ÖK.63445
ÖK.73445