DERS ADI

: MİMARLIK VE MODA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 4530 MİMARLIK VE MODA SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DENİZ BALIK

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Moda ve mimarlık disiplinlerinin kesişme noktalarını tartışma
2   Modayı mimarlık, kent, kültür, sanat ilişkisi içinde değerlendirme
3   Beden, yüzey ve mekan ilişkisini yeniden anlamlandıran tasarımcıların çalışmalarını tartışma
4   Mekan ve giysi tasarımı pratiklerinin tarihsel ve kavramsal çerçevesini tarifleme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Moda ve mimarlığa giriş, kavramsal tartışma
2 Moda: Antikçağ'dan Fransız İhtilali'ne dönemin ruhu
3 Moda: Fransız İhtilali'nden Sanayi Devrimi'ne dönemin ruhu
4 Moda: 20. yüzyıldan günümüze dönemin ruhu
5 Alternatif kültürler / Viktoryen dönemden Post-hümanizme: Teknoloji eleştirisi olarak Buhar Çılgınlığı ve Siber Çılgınlığı (Steampunk ve Cyberpunk)
6 Beden - hareket - yüzey - mekan: Mimar modacılar
7 Beden - hareket - yüzey - mekan: Mimarlıktan esinlenen modacılar ve podyum tasarımları
8 Beden - hareket - yüzey - mekan: Avangard modacılar ve podyum tasarımları
9 Öğrenci çalışması
10 Ara Sınav
11 Mimarlık ve giyim ilişkisinin tarihsel çerçevesi
12 Mimarlıkta süs modası
13 Mimarlık ve giyimde dış yüzeyin özerkliği
14 Mimarlık ve giyimde dış yüzeyin gözenekliliği
15 Genel değerlendirme ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, video gösterimi, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 DK Derse Katılım
3 YYS Yarıyılsonu Notu
4 BNS Başarı Notu AS * 0.40 + DK * 0.10 + YYS * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.40 + DK * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Uzaktan eğitim sürecinde arasınav ve final sınavı olarak, derste duyurulan formatta ödev teslimi alınır.
2. Öğrencilerin derse katılımı notlandırılacaktır. Derse Katılım, öğrencinin ders sırasında yürütücü tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların niteliğine ve öğrencinin sağladığı katkıya bağlıdır. Dersi asenkron takip eden öğrenciler için de aynı değerlendirme kriterleri geçerlidir. Uzaktan eğitim sürecinde asenkron katılım durumunda, öğrencilerin, dersin Sakai modülündeki Forum aracı üzerinden, nitelikli yanıtlar yazması, tartışmalar oluşturması ve tartışmalara katılması beklenmektedir. Ders kapsamında öğrenci çalışması yapılmışsa derse katılım sürecinde bu çalışma da değerlendirilir.
3. Yazılı ödevlerde alıntı yapılan her cümlenin yanında kaynağı belirtilmelidir; intihale kesinlikle taviz verilmeyecektir.
4. Öğrenciler, referans olarak çevrimiçi kaynaklara başvuracaksa, internet günlüğü (blog) gibi kaynaklardan ve yazarı belli olmayan web sitelerinden yararlanmayacaklardır. Akademik elektronik dergi, resmi/kurumsal web sitesi gibi kaynağı güvenilir referanslar kullanılabilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Örnek olay çalışması 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 1 11
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45