DERS ADI

: BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 1514 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ERDEM YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrenciler için, mimari temsil ve anlatım aracı olarak temel bilgisayar destekli çizim ve görüntü işleme yazılımlarını kullanma yeteneklerinin geliştirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görüntü işleme yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma
2   Bilgisayar destekli çizim yazılımlarının kullanım mantıklarını anlama ve kullanma
3   Bu yazılımların birbirleriyle ilişkilerini ve beraber kullanımların öğrenme
4   Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini sağlama
5   Çoklu ortamlarda ifade ve sunum yeteneklerini kendi kendine geliştirebilmeyi ve güncelleyebilmeyi sağlayacak temel yapıyı oluşturma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı, yöntemi, mimarlıkta bilgisayar ve bilgi teknolojisinin yeri.
2 Raster temelli sunum araçları ve metinden görüntü üretimi yapan yapay zekalar
3 Yapı bilgi modellemesi yazılımları
4 Vektör tabanlı çizim araçları
5 Temel 3D modelleme
6 Analog render
7 Analog Render II
8 ARA ÖDEV Teslimi
9 2 boyutlu mimari sunum
10 Parametrik tasarım araçları, optimizasyon ve makine öğrenmesi
11 Mesh temelli modelleme araçları
12 Bilgisayar destekli üretim
13 Sanal gerçeklinte 3 boyutlu modelleme
14 Renderi animasyon, stop motion, ve video düzenleme
15 Final ödevi kritikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akipek, F. Ö. (2004). Bilgisayar teknolojilerinin mimarlıkta tasarım geliştirme aracı
olarak kullanımı. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
Alexander, C. (1964). Notes on the synthesis of form . Massachusetts: Harvard
University Press.
Allen, C. (1966). Computer-aided drawing and design. Production Engineer, 45(8),
442-456.
Andia, A. (2001). Integrating digital design and architecture during the past three
decades. Proceeding. Seventh International Conference on Virtual Systems and
Multimedia içinde (677 686). Berkeley: IEEE.
Beesley, P., Hirosue, S. ve Ruxton, J. (2006). Toward responsive architectures.
Responsive architectures: Subtle technologies, 1, 3 11
Boldrin, N. (2014). Dynamic ınevitability in computational design. Yüksek Lisans
Tezi, University of Cincinnati, Ohio.
Kolarevic, B. ve diğer. (2000). Digital architectures. ACADIA 2000, 126(1), 123-130.
Schumacher, P. (2009). Parametricism: A new global style for architecture and urban
design. Architectural Design, 79(4), 14 23.
Tedeschi, A. ve Wirz, F. (2014). AAD - Algorithms-aided design: parametric
strategies using grasshopper. Brienza: Le Penseur publisher.
Yazar, T. ve Uysal, S. (2016). Grasshopper ile parametrik modelleme. İstanbul: Pusula.

W10 Bilgisayar (mikrofonlu)
Yazılımlar
Rhinoceros 6
Meshmixer
Autodesk Slicer
Simplify 3D
Archicad
Twinmotion veya Lumion
Autocad
Sketchup

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı, bireysel araştırma ve çalışma.

Dersi veren 2 hoca olduğu için, konu anlatımlarının eşit bir şekilde öğrencilere aktarılabilmesi için haftalık programda yer değiştirmeler olabilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 YYS Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS Başarı Notu AS * 0.50 + YYS * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ARA SINAV % 50 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
FİNAL SINAVI % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derste not tutmak zorunludur.
Sınavlarda tutulan orjinal notlara bakmak serbesttir.
Not defterleri dönem ortası ve/veya sonunda toplanarak sınav ortalamalarına dahil edilebilir.
Dijital olarak alınan notlar kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdem.yildirim@deu.edu.tr
+90 232 301 8391

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1354
ÖK.2355
ÖK.335
ÖK.435
ÖK.5355