DERS ADI

: MADENLERDE YALIN ÜRETİM VE SÜREKLİ İYİLEŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MDN 3398 MADENLERDE YALIN ÜRETİM VE SÜREKLİ İYİLEŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Maden Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TAHİR MALLI

Dersi Alan Birimler

Maden Mühendisliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin gerçek Maden Mühendisliği problemlerini içeren tüm süreçlerde;
girdi maliyetlerini düşürmek, verimlilik ve kaliteyi arttırmak, prosesi ve işleyişi dijitalleştirmek, yönetimi sadeleştirmek, sürekli iyileştirmeye dayalı olarak işletmenin sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik stratejilerin geliştirilmesini kapsamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Maden Mühendisliğinde işletme içinde karşısına çıkacak gerçek zamanlı problemlere yönelik çözüm algoritması üretebilmek,
2   2. Maden Mühendisliğinde operasyonların yönetimi aşmasında verilerin ölçümlemesini yapmak, işleyişi dijitalleştirerek verimliliği ölçebilmek,
3   3. Mühendislik problemleri için optimizasyona uygun planlamalarla proses ve işleyişin kontrolünü sağlamak, yalın üretim anlayışı sağlamak,
4   4. Maden Mühendisliğinde tüm süreçlerin sürekli olarak iyileştirilmesini hedeflemek,
5   5. Maden Mühendisliğinde takım çalışması kültürünün artırılması ve sadeleştirilmiş yönetim anlayışı kazanmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mühendislikte KAIZEN kavramı
2 Sistemlerin iyileştirilmesi ve standartların yükseltilmesi
3 Toplam kalite kontrol ve geliştirilen standardın aşılması
4 Mühendislikte Kaizen uygulaması
5 Kaizen yönetim anlayışı
6 Esnek & yalın üretim ve rekabet
7 Kaizen yaklaşımı
8 Yönetim anlayışı değişimi
9 Standartların geliştirilmesi
10 Girdi maliyetlerini azaltılması
11 Verimlilik ve kalitenin yükseltilmesi
12 Proses ve işleyişin dijitalleşmesi
13 Yönetim ve organizasyonun sadeleştirilmesi
14 Sürekli iyileştirmeye dayalı sürdürülebilirlik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Masaaki, İ. (2003), KAIZEN Japonya nın Rekabetteki Başarısının Anahtarı, 5.Baskı, Kalder Yayınları, Brisa, İstanbul.

Womack, J. , Jones,D. (1998) Yalın Düşünce, Sistem Yayıncılık, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders / İlgili kitaplardan vaka çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirme kriterlerini bir ara sınav, bireysel dönem ödevi ve final sınavı oluşturmaktadır. Dönem ödevinde, madencilikte gerçek problemlere çözüm geliştirmeye yönelik bir örnek çalışma ile öğrenilenlerin uygulanması olanağı sağlanmaya çalışılacaktır.

ÖÇ1-3: Ara sınav ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Tahir MALLI
e-mail: tahir.malli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.132222322
ÖK.232
ÖK.3333223
ÖK.44
ÖK.54