Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Maden Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ABDULLAH SEYRANKAYA |
Dersi Alan Birimler |
Maden Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Katı-sıvı ayırımı kimyasal işlem endüstrileriyle ilgili neredeyse her akım şemasında yer alan ve bunun yanı sıra cevher zenginleştirmede, eczacılıkta, yiyecek, su ve atıkların işlenmesinde geniş ölçekte yer alan temel işlemlerden biridir. Bu ders kapsamında çökeltme, kıvamlaştırma, filtrasyon ve santrifüj çökeltme ile ilgili temel bilgilerle birlikte flokülasyon ve koagülasyon mekanizmaları öğretilecektir. Ayrıca bu proseslerde kullanılan cihazları ve yöntemleri öğretmek, uygulama örnekleri, katı-sıvı ayırımında kullanılan cihazların boyutlandırılması ve dizaynı hakkında da bilgiler vermek dersin amaçları arasında yer almaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
-İpekoğlu, Ü. (1990). Susuzlandırma ve yöntemleri, DEÜ Mühendislik Fakültesi, MM/MAD 90 EY 196, İzmir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sözlü sunum ve görsel anlatım; Takım çalışmaları; Laboratuvar testleri ve Ev ödevleri ve Raporlar |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ-1-5: Ara Sınav, Uygulama ve raporları ile ve Proje sunumları ile değerlendirilecek |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Abdullah SEYRANKAYA: a.seyrankaya@deu.edu.tr Tel: +90 232 301 75 19 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|