DERS ADI

: SIĞ YERALTI YAPILARI VE TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MDN 3371 SIĞ YERALTI YAPILARI VE TASARIMI SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Maden Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. METE KUN

Dersi Alan Birimler

Maden Mühendisliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yer altı boşluğu ve tünel açım faaliyetlerinde, farklı ortam koşullarının önemini bilmeli
2   Zayıf ortam koşullarını, bu ortamlarda açılan yer altı boşluklarını ve tünel açım faaliyetlerini tanımalı
3   Sığ derinlikte tünel açım faaliyetlerini, tünel ve açılacağı ortama göre tarif edebilmeli.
4   Sığ derinlikte tünel ve yer altı boşluğu açımı ilkeleri ile kaya/zemin şartlarını ilişkilendirebilmeli
5   Zayıf kaya ve sığ tünel şartlarında açılacak tünel ve yer altı yapılarının yapım gereksinimlerini tarif edebilmeli.
6   Sığ derinlikte açılan bir yer altı boşluğu ya da tüneli, bilgisayar ortamında dizayn edebilmeli.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sığ yer altı boşlukları ve tünellerin tarihi gelişimi ve günümüzde tünelcilik.
2 Farklı ortam koşullarında sığ derinliklerde yapılan tünel ve yer altı boşluğu kazıları. Yer altı yapılarının (tünel, galeri, üretim amaçlı açılan oda ve boşluklar vb..) tasarımında kullanılan bilgisayar programları.
3 Zayıf ortam koşullarında yapılan tünelcilik faaliyetleri ve örneklendirmeler
4 Sığ yer altı yapılarında oluşan farklı gerilme durumları ve analizi
5 Sığ derinlikte ve/veya zayıf ortamlarda tünel açım parametreleri ve sığ ortam riskleri
6 Sığ derinliklerde ve zayıf zonlarda kullanılan özel destek elemanları
7 Zayıf zonlarda tercih edilen tünel kazı makinaları ve seçim kriterleri
8 Sığ derinlikle ve zayıf ortamlarda tünel ve yer altı boşluğu açımında ortam şartlarının iyileştirilmesi ve bilgisayar uygulamaları (zayıf ortam örnekleri, yapının sığ ya da derinde olma durumu ve farkları)
9 Ülkemiz ve dünya sığ tünel ve geniş yer altı boşlukları uygulama örnekleri. İzmir metro uygulama örneği tasarımı
10 Sığ yerlatı koşulları, oda topuk uygulama örneği
11 Yer altı yapılarının deprem etkisine karşı davranışları
12 İzmir metro uygulama örneği tasarımı
13 Bilgisayar ortamında sığ derinlikte farklı geometrik şekillerde açılan yer altı boşluklarının tasarımı
14 Bilgisayar ortamında sığ derinlikte açılan tünel tasarımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 2 12 24
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12122111122111
ÖK.211223111132111
ÖK.32232221222211
ÖK.443334112231222
ÖK.5334241114133123
ÖK.63444313133111