DERS ADI

: MAGMATİK VE METAMORFİK KAYALARIN EKONOMİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK TASARIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEO 4840 MAGMATİK VE METAMORFİK KAYALARIN EKONOMİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK TASARIM SEÇMELİ 2 1 0 7

Dersi Veren Birim

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. OSMAN ERSİN KORALAY

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Amacı

Lisans eğitiminin ilk üç yılında edinilmiş olan temel jeolojik bilgi, beceri ve deneyimlerin, magmatik ve metamorfik kayaçların ekonomik ekonomik olarak değerlendirilmesinde karşılaşılan problemlerinin tanımlanması, çözümlerin tasarlanması,
projelendirilmesi ve modellemesi aşamalarında kullanılması ve uygulanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım ve modellemenin ilkelerini ve yöntemlerini bilme.
2   Jeoloji literatürünü ekonomik jeoloji problemleri ile ilişkilendirebilme.
3   Magmatik ve metamorfik jeoloji konularındaki temel bilgilerini tasarım uygulamalarında kullanabilme.
4   Ekonomik jeoloji ile ilgili problemleri tanımlayabilme.
5   Magmatik ve metamorfik kayaçların ekonomik jeolojisi ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik tasarım modelleri oluşturabilme.
6   Tanımlanmış ekonomik jeolojik problemlere farklı çözüm önerileri geliştirebilme
7   Ekonomik jeolojik problemlerin çözümü, projelerin yürütülmesi için gerekli çalışmaları, yöntem ve metodları, ekip, ekipman ve bütçe hazırlayarak planlayabilme.
8   Planladığı ve yürüttüğü projenin sonuçlarını görsel ve sözlü olarak sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, ders hedef ve kapsamı, projeye dayalı öğrenme,
2 Yeni bir proje ortaya çıkarmak için gerekli faaliyetler
3 Tasarım, Tasarımının kademeleri, kavram geliştirme
4 Geliştirilen kavrama uygun bütün(proje taslağı) oluşturma çalışmaları. Bütünün üniteleri ve parçalarının detay tasarımına yönelik çalışmalar, ön etüdün oluşturulması
5 Detay tasarımında parçaların her birine ilişkin magmatik ve/veya metamorfik kayaç arama etüd ve fizibilite yönteminin seçilmesi
6 İlgili magmatik ve/veya metamorfik kayaçların jeolojik, mineralojik ve petrografik özelliklerinin ortaya konması
7 Magmatik ve/veya metamorfik kayaç türleri nelerdir
8 Magmatik ve/veya metamorfik kayaç türleri hangi amaçla kullanılabilir
9 Magmatik ve/veya metamorfik kayaçların uygunluk için kullanılacak analiz yöntemleri, örnekleme, laboratuvar çalışmaları
10 Magmatik ve/veya metamorfik kayaçların işletilebilirliğinin ortaya konması
11 Magmatik ve/veya metamorfik kayaçların hammadde rezerv alanı modellemede kullanılabilecek bilgisayar programlarının seçilmesi
12 Magmatik ve/veya metamorfik kayaçların piyasa analizinin yapılması
13 Magmatik ve/veya metamorfik kayaçların aranması, etüdü ve fizibilite çalışmalarının sonuçlandırılması, yaklaşık boyutlandırma, Projelerin son haline getirilmesi
14 Proje takımlarının proje yazılı ve sözlü sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Magmatik ve Metamorfik Petrolojinin Prensipleri
Winter, J.D., 2019, Nobel Kitap
- Metamorfik Kayaçların Petrojenezi
Bucher, K., & Grapes, R., 2015, Nobel Kitap
- Magmatik Petrografi
Erkan, Y., 2006, TMMOB, Jeoloji Mühendisleri Odası Yayınları, Yayın No: 93
- Metamorfik Petrografi
Erkan, Y., 2006, TMMOB, Jeoloji Mühendisleri Odası Yayınları, Yayın No:
- Mermer Jeolojisi ve Teknolojisi
Kun, N., 2013, Akare Matbaacılık San. Tic. Ltd. Şti. 222 s.
- Mermer
Onargan, T., Köse, H., Deliormanlı, A.H., 2005, TMMOB, Maden Mühendisleri Odası Yayınları,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) ve İnteraktif sunumlar şeklinde yapılan oturum ve dersler.
Bilgisayar programı öğrenmeye ve maliyet hesaplarına yönelik laboratuvar çalışmaları.
Poster-Rapor hazırlama ve sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.25 + OD * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 + OD * 0.25 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6, ÖÇ7 ve ÖÇ8 projeler, vize, final, ve bütünleme
sınavlarıyla değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Sınıf çalışma gruplarına ayrılır. Her çalışma grubuna bir öğretim üyesi "yönlendiricilik" yapar. Yönlendirici yeri geldiğinde aynı zamanda öğretici olarak da katkı koyabilir. Grup çalışmaları interaktif olarak yapılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. O.Ersin KORALAY
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi,
Jeoloji Mühendisliği Bölümü, 12 Kat, 251 nolu oda
İş Tel: 0232 3017331

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 4 15 60
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 186

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15555
ÖK.2545
ÖK.3535
ÖK.45555
ÖK.5555455
ÖK.655555
ÖK.75454555
ÖK.85