DERS ADI

: YER ALTI SUYU ALAN UYGULAMALARI TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEO 4721 YER ALTI SUYU ALAN UYGULAMALARI TASARIMI SEÇMELİ 2 1 0 8

Dersi Veren Birim

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ADİLE MELİS SOMAY ALTAŞ

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Amacı

Lisans eğitiminin ilk üç yılında edinilmiş olan temel jeolojik bilgi, beceri ve deneyimlerin, jeoloji ile ilgili hidrojeolojik problemlerin tanımlanması, çözümlerin tasarlanması, projelendirilmesi ve modellenmesi aşamalarında kullanılması ve uygulanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım ve modellemenin ilkelerini ve yöntemlerini bilme
2   Hidrojeoloji konularındaki temel bilgileri tasarım uygulamalarında kullanabilme
3   Hidrojeolojik problemleri tanımlayabilme ve farklı çözüm önerileri geliştirebilme
4   Hidrojeolojik problemlerde çözümüne yönelik tasarım modelleri oluşturabilme
5   Hidrojeolojik problemlerinin çözümlerini, projelerin yürütülmesi için gerekli çalışmaları mühendislik etiği çerçevesinde, ekip-ekipman ve bütçe hazırlayarak planlayabilme
6   Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve görsel olarak proje raporu şeklinde sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jeolojik ve hidrojeolojik problemin ve/veya projenin (baraj, su aranması, jeotermal tesis, deponi tesisi vb. projeleri) tanıtımı
2 Problem ve/veya projeyle ilgili literatürün incelenmesi
3 Problemle/projeyle ilgili tüm verilerin toplanması ve değerlendirilmesi
4 Hidrojeolojik öğelerin, mühendislik problemleri ile ilişkilendirilmesi.
5 Hidrojeolojik problemin ve/veya proje alanı içindeki ekonomik, doğal ve çevresel değerlerin problemin çözümü veya projenin gerçekleşmesine etkisinin değerlendirilmesi
6 Jeotermal sistemlerin hidrojeolojik problemler ile ilişkilendirilmesi
7 Sulak alan sistemlerinin hidrojeolojik problemler ile ilişkilendirilmesi
8 Yeraltı suyu beslenme, boşalım ve akımlarının modellemesi
9 Su sondaj yerlerinin jeolojik ve hidrojeolojik yapıya uygun olarak belirlenmesi
10 Su sondajlarında karşılaşılan hidrojeolojik problemleri belirleyebilme
11 Akiferlerin kirlenebilirliklerinin hidrojeolojik ve hidrojeokimyasal verilerle değerlendirilmesi
12 Problemin / projenin çözüm yöntemleri ve uygulamaları
13 Projelendirme ve maliyet hesabı
14 İş veya çözümlerin tasarımı ve modellemesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Fetter, CV. 1994. Uygulamalı Hidrojeoloji. (Çev. Mustafa Afşin, Kamil Kayabalı), Gazi Kitabevi, Ankara.
Yeraltı Suyu, 1979. R. Allen Freeze ve John A. Cherry
Yardımcı kaynaklar: Su Çevrimimizdeki Yeraltı Suyu, 2020. Eileen Poeter vd.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif dersler, proje, sunum, rapor

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PR Proje
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.25 + PR * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 + PR * 0.25 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. 2, 3, 4 ve 5 no lu öğrenme çıktıları ara sunumlar, proje ve final sınavı ile ölçülecektir.
6 no lu öğrenme çıktısı final sınavı, proje ve sunum ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Ders gerçek veya tasarlanmış bir proje içinde bir veya birden çok hidrojeolojik problemleri içeren bir senaryo ile yürütülür.
2. Sınıf 6-8 kişilik çalışma gruplarına ayrılır.
3. Her çalışma grubuna bir öğretim üyesi "Eğitim Yönlendiricisi" olarak görevlendirilir.
4. "Eğitim Yönlendiricisi" grubun her çalışmasına katılabilir.
5. "Eğitim Yönlendiricisi" hem öğretici hem yönlendiricidir.
6. Grup çalışmaları interaktif olarak yapılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Proje Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.154
ÖK.25555444
ÖK.35
ÖK.454544
ÖK.5545
ÖK.65