DERS ADI

: JEOTERMİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEF 2420 JEOTERMİK SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Jeofizik Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MÜJGAN ŞALK

Dersi Alan Birimler

Jeofizik Mühendisliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Jeotermik hakkında temel kavramların öğrenmek
2   Yerkürede içindeki ısı transfer türleri hakkında bilgi sahibi olmak
3   Sıcaklık ölçüm yöntemlerini öğrenmek
4   Kayaçların termal özelliklerinin nasıl ölçüldüğünü öğrenmek
5   Isı Akısı hesaplamalarını yapmak
6   Yerbilimleri problemleri ve Isı Akısı arasında ilişki kurabilmek
7   Yerbilimleri sorunlarına Isı Akısı ölçümlerini kullanarak çözüm üretebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jeotermik Nedir, Temel kavramlar ve tarihçesi Isı Akısı verilerinin Jeotermal araştırmalarda kullanımı
2 Yerkürede Isı transferi Farklı litosferik yapılarda (Dalma-batma zonları, Transform faylar, Açılma bölgeleri) Isı Akısı dagılımının yorumlanması
3 Isı Akısı hesaplamalarinda kullanılam yöntemler (Interval, Bullard, Sayısal Modelleme vb,) Türkiye de Isı Akısının dağılımı
4 Sıcaklık ölçüm yöntemleri, kullanılan cihazlar ve jeotermal gradyan
5 Çevresel etkilerin giderilmesi, uygulanan düzeltmeler (Topografya, Sedimentasyon, Erozyon, Paleoiklim vb.) ve kalitelendirme
6 Kayaclarin termal özellikleri ve kullanılan ölçüm cihazlari
7 Sıcaklık ve Basıncın kayacların termal özelliklerine olan etkisi
8 Yeriçinde Isı üretimi ve yüzey Isı Akısına olan katkısı
9 Isı Akısı Bölgesel Modelleri
10 Yerküre icinde sıcaklıgın dağılımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Handbook of terrestrial heat-flow density determination: with guidelines and recommendations of the International Heat Flow Commission , Ralph, Haenel, Lajos Stegena, ve Ladislaus Rybach, Kluver Academıc, 1988.

"Crustal Heat Flow, A Guide to Measurement and Modelling Graeme Ross Beardsmore ve James Phillip Cull Cambridge University Press; 2001.

Geothermics: heat flow in the lithosphere , Vincenzo Pasquale, Massımo Verdoya ve Paolo Chiozzi. Springer, 2014

Yardımcı Kaynak:
`Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri" Frank P. Incropera ve Davıd P. DeWitt, Literatür
Yayıncılık, Dördüncü Baskıdan Çeviri, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sınıfta anlatılacaktır. Öğrenciler ders notlarından ve ders için önerilen kaynaklardan dersi takip edeceklerdir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav: %30 (ÖÇ1-2-3-4-5)
Ödev/Sunum: %20 (ÖÇ1-3-4-5)
Yarıyıl sonu sınavı: %50 (ÖÇ1-ÖÇ2-ÖÇ3-ÖÇ4-ÖÇ5-ÖÇ6-ÖÇ-7)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Yok

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

müjgan.salk@deu.edu.tr +90 (232) 301 7260
elif.balkan@deu.edu.tr +90 (232) 301 72 62

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarsambaı 10.00-12.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.143
ÖK.254
ÖK.353
ÖK.453
ÖK.54
ÖK.644
ÖK.744