Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. OKAN ÖNAL |
Dersi Alan Birimler |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında şev stabilitesi, sızma, taşıma gücü ve iksa sistemleri gibi geoteknik problemlerin sonlu elemanlar ve sonlu farklar tekniklerine dayanan bilgisayar programları kullanılarak modellenmesi ve çözülmesi ele alınmaktadır. Yapılan analizlerin analitik çözümlerle karşılaştırılması ve öğrencinin bilgisayar programının çıktılarına hakim olabilmesi hedeflenmiştir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Stability, Seepage and Stress Deformation Modeling with Geostudio. An Engineering Methodology Third Edition, March 2008 GEO-SLOPE International Ltd. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Geoteknik yazılımları fakültemiz bilgisayar laboratuvarlarında öğrencilerin kullanımına sunulmuştur. Öğrenciler kendi taşınabilir bilgisayarları ile de derse katılabilecektir. Analizler sınıfta ayrıntılı bir şekilde gerçekleştirilecek ve sonuçlar irdelenecektir. Derste yapılan analizlerin kayıtlı dosyaları ve dökümanları dersi alan öğrencilere verilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1, 2, 4 ve 5 ara sınavlar ve final sınavı ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam zorunludur. Dönem başında öğrencilere dönem ödevi esasları ve yazım kuralları dağıtılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
okan.onal@deu.edu.tr / 0 232 301 7062 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Kesin gün ve saat dönem başında ilan edilir. Bunun dışında öğrenci randevu talep edebilir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|