Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ALKAN |
Dersi Alan Birimler |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Su yapılarının tarihi gelişimi, su yapıları sistemleri, su hukuku, su kaynaklarını geliştirme planları, su kaynakları ekonomisi, su kaynakları yönetimi, su ihtiyacı, barajlar, bağlamalar, su alma yapıları , kumsuzlandırma, içme ve kullanma sularının arıtılması, kullanılmış suların arıtılması, serbest yüzeyli ve basınçlı akışla iletim yapıları, su getirme ve kanalizasyon, sulama kurutma, su kuvveti sistemleri, taşkından korunma ve akarsu ulaşımı konularında temel bilgilerin verilerek uygulamaya yönelik örnekleri çözebilme becerisini kazandırılması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
İNŞ 3023 - HİDROLİK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
-Su Yapıları, Ü. Öziş, Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Yayınları, İzmir, 1983. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste yapılan yapılan görsel konu sunumları, konu uygulamaları, ders öncesi ve ders sonrası ilgili kaynakları okuma ve uygulamaları çalışma. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-7: Vize ve finalde sorulan sorular ile değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
-Derse devam değerlendirmede dikkate alınacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Alkan: ahmet.alkan@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönemin ders programı oluşturulduğunda öğretim üyesi tarafından ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|