Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. TOLGA ELBİR |
Dersi Alan Birimler |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, hava kirleticilerin atmosferdeki taşınım ve dağılım mekanizmalarına ilişkin temel bilgilerin öğrenciye verilmesidir. Ders sayesinde öğrenciler hava kalitesi modellemesi alanında uzmanlaşacaklardır. Öğrencilerin, gerektiğinde bir hava kalitesi dağılım modelini çalıştırabilecek temel bilgiye sahip olması, bu alanda yaygın olarak kullanılan bir Gauss Dağılım modeline ayrıntılarıyla hakim olması, modeli uygulamalı olarak kullanarak hazırlanacak ev ödevleri sayesinde bilgisayar programlama ve algoritma geliştirme yeteneğinin ilerlemesi ve hava kalitesi etki çalışmalarında öğrencinin yeterli bilgiye sahip olması bu dersin hedefleri arasındadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
U.S. Environmental Protection Agency, 2022. User's Guide for the AMS/EPA Regulatory Model (AERMOD). |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamında; temel olarak hava kirletici kaynaklardan atmosfere verilen kirleticilerin taşınım ve dağılımlarının modellenmesi ve çevre hava kalitesine katkılarının belirlenmesi konuları işlenerek hava kalitesi modellemesi uygulamaları yapılacaktır. Konuların teorik temelleri verildikten sonra bilgisayarda uygulamalı olarak takip edilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav, proje ödevi ve yılsonu sınavı |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
- |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 3-4 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|