DERS ADI

: ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE NANOTEKNOLOJİK UYGULAMALAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEV 4095 ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE NANOTEKNOLOJİK UYGULAMALAR SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Çevre Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DELİA TERESA SPONZA

Dersi Alan Birimler

Çevre Mühendisliği

Dersin Amacı

Nanoteknolojinin bilinmesi
nanopartiküllerin yapısal özelliklerinin tanınması
atıksularda kullanılan nanopartiküllerin özellikleri ve çalışma presnsiplerinin bilinmesi
nano seviyesinde Fe0, Fe +2, Fe+3 , Ag ile atıksu arıtımının öğrenilmesi
nano demir oksitler, titanyum dioksit, silisyum dioksit ile atıksu arıtımının öğrenilmesi
fulleren, fullurol, polistren gibi maddeler ile atıksu arıtımı
içme sularının nanoteknolojik yöntemlerle arıtımı
nanoteknolojik maddelerin toksisitelerinin öğrenilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahiptir
2   temel bilimler,genel mühendislik, çevre bilimleri ve teknolojileri alanlarındaki bilgileri kullanır
3   çevre mühendisliği alanındaki problemleri belirler, analiz eder ve çözüm seçenekleri üretir, bu kapsamda uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular
4   çevre mühendisliği uygulamalarında modern teknikleri ve mühendislik araçlarını kullanır
5   veriyi değerlendirir ve yorumlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 NANOTEKNOLOJİYE GİRİŞ, NANOPARTİKÜLLERİN KİMYASAL VE YAPISAL ÖZELLİKLERİ, NANOPARTİKÜL ÜRETİMLERİ
2 NANOTEKNOLOJİ VCE ÇEVRE ATIKSULARDA KULLANILAN NANOPARTİKÜLLER VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ (GENEL)
3 NANOTEKNOLOJİ İLE REKALSİTRANT VE TOKSİK MADDELERİN ARITIMI
4 FE0, FE+2, FE+3, AG, PB VE Nİ İLE ENDÜSTRİYEL ATIKSULARIN ARITIMI
5 NANO SEVİYEDE DEMİR OKSİT,TİTANYUM DİOKSİT, SİLİSYUM DİOKSİT VE ÇİNKO OKSİTİN ENDÜSTRİYEL ATIKSU ARITIMINDA KULLANIMI
6 ORGANOFOSFORLU, ORGANOKLORLU PESTİSİTLER İLE ENDOKRİN PARÇALAYAN ORGANİKLERİN NANOTEKNOLOJİK PROSESLERLE GİDERİMİ
7 nano energy üretimi
8 TETRAKLOROETİLEN, TRİKLOROETİLEN, PAH VE PCB İLE KONTAMİE OLMUŞ ATIKSULARIN NANOTEKNOLOJİK PROSESLERLE ARITIMI
9 FULLEREN, FULLEROL, POLİSTREN, POLİGLİKOSİDAL VE POLİMER BAZLI MADDELER İLE BAZI KARBON NANOTÜPLERİNİN KULLANILARAK ENDÜSTRİYEL ATIKSU ARITIMI
10 NANOTEKNOLOJİK PROSESLERLE İÇME SUYU ARITIMI
11 NANOTEKNOLOJİK PROSESLERİN MEMBRAN PROSESLERDE KULLANIMI
12 ATIKSULARDA NANOTEKNOLOJİK PROSESLERLE PATOJEN MİKROORGANİZMA KONTROLU, NANOPARTİKÜLLERİN TOKSİSİTESİ, EKO-TOKSİKOLOJİK ETKİLERİ VE TOKSİSİTELERİNİN GİDERİMİ
13 nanakompozit oluşumu
14 nano co2 ten h2 üretimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ders notları PROF. dR. DELYA SPONZA POWER POİNT SUNUMLAR
WIESNER M.R.; BOTTERO,S.: ENVİRONMENTAL NANOTECHNOLOGY MC GRAW HILL 2007
WIESNER, M.R. COLVIN V.L. ENVIRONMENTAL IMPLICATIONS OF EMERGING NANOTECHNOLOGIES IN ENVIRONMENTALİSM AND THE TECHNOLOGIES OF TOMORROW SHAPING THE NEXT INDUSTRIAL REVOLUTION. EDITEB BY R.L. OLSON, D.REJESKİ, WASINGTON ISLAN PRESS 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ödev verme microsoft power point ile ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD Ödev
2 Q Quiz
3 FN Final
4 BNS BNS OD * 0.30 + Q * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu OD * 0.30 + Q * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ARA SINAV OLARAK ÖDEV NOTU ALINACAKTIR ve final sınavının % 50 si alınacaktır

Değerlendirme Kriteri

BİR ÖDEV BİR FİNAL bir vize

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

PROF. DR. DELYA SPONZA
DEU MÜH. FAK. ÇEVRE MÜH BÖL. BUCA KAYNAKLAR KAMPÜSÜ İZMİR 35160
TEL . 3017119

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

PERŞEMBE 1,2,3,4,5,6

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 8 2 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.54