Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Maliye |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ FATMA YAPICI SAPANKAYA |
Dersi Alan Birimler |
Maliye |
Dersin Amacı |
Davranışsal iktisatta ortaya konulan güncel gelişmelerin geleneksel kamu maliyesi teorisine yansımalarının incelenmesi ve kamu maliyesi alanında iktisadi aktörlerin davranışlarının nedenlerinin bilimsel deneyler aracılığıyla açıklanmasıdır. Öğrenciler ekonomi ve psikoloji biliminin katkılarıyla oluşan davranışsal iktisadın kamu sektöründeki uygulamalarını öğrenirler. Bu ders kapsamında davranışsal kamu maliyesi analizleriyle başta vergi olmak üzere bireyleri yönlendirici diğer mali araçların psikolojik etkileri açıklanacaktır. Dersin diğer bir amacı öğrencilerin maliye politikalarının başarısını etkileyen sosyolojik ve psikolojik faktörler konusunda bilgi ve becerilerinin artırılması ve bu alanda analiz kabiliyetlerinin geliştirilmesidir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Didinmez, İ. (2018). Davranışsal İktisat Perspektifinden Vergi Uyum Analizi, Savaş Kitabevi.
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders teorik olarak ele alınacak ve gerek anlatım gerekse slaytlar yardımıyla konular işlenecek ve konuların güncel olması itibariyle tartışma ve değerlendirmelerle desteklenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
fatma.yapici@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 11:00-12:00 DEU İİBF Maliye Bölümü 527 nolu oda |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|