Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mühendislik Fakültesi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. SEDAT YURDAKAL |
Dersi Alan Birimler |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Metalürji ve malzeme mühendisliği öğrencilerine malzemelerin fizikokimyasal özelliklerini kavratma ve bu özelliklerin karakterize edilmesi, yüzey özellikleri, çözelti hazırlama ve ayırma, ileriki dönemlerde görecekleri termodinamik, fazlar, polimer kimyası ve korozyon gibi özelliklerle ilgili alt yapı oluşturmak hedeflenmiştir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Sarıkaya, Y., Fizikokimya, Gazi Kitapevi, Ankara, 2005, Geniş. 6. Baskı, ISBN: 975-7313-11-4 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, bölüm sonlarında uygulama problemleri çözümü, konu ile ilgili görseller şeklinde yürütülecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Vize ve final tarihleri Bölüm başkanlığınca duyurulacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Vize(%50) + Final(%50) + BÜTÜNLEME şeklinde değerlendirme yapılacaktır. Ders notları bağıl not sistemine göre değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersler sunum şeklinde slayt ve görseller kullanılarak interaktif olarak yürütülecektir. Sunumlar pdf formatına dönüştürülerek öğrencilere verilebilecektir. Konu sonlarında veya sunum aralarında uygulama problemleri çözülecektir. Derslere devam sıkı bir şekilde izlenecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Mehmet Kadir Yurdakoç |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 5,6 saatler |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|