DERS ADI

: İLETİŞİM BECERİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSİ 2029 İLETİŞİM BECERİLERİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Mühendislik Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLSEREN KARABAY

Dersi Alan Birimler

Çevre Mühendisliği
Tekstil Mühendisliği
Maden Mühendisliği (İ.Ö)
Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö)
Jeofizik Mühendisliği
İnşaat Mühendisliği
Maden Mühendisliği
Makina Mühendisliği (İ.Ö)
İnşaat Mühendisliği (İ.Ö)
Endüstri Mühendisliği
Makina Mühendisliği
Jeoloji Mühendisliği
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin bu dersi aldıktan sonraki yaşamlarında kullanabilecekleri iletişim becerileri hakkında bir farkındalık kazanmalarının sağlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişimin önemi anlamak
2   İletişimin unsurlarını öğrenmek
3   Sözsüz ve sözlü iletişim dilinin etkilerini öğrenmek
4   İletişimin önündeki engelleri öğrenmek
5   Algı ve empatinin iletişimdeki yerini anlamak
6   İkna ve çatışmayı yollarını öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersi tanıtma. İnsanlar arası etkileşim nasıl olmalı İletişimin tanımı ve iletişim ile ilgili bazı önemli özellikler
2 İletişime giriş, insanın kolaylaştırıcı rolü, iletişim sorunlarına yaklaşım
3 Kaliteli ve kalitesiz iletişim. İletişimde kaçınılması gerekenler. İletişimi zayıflatan ve başarısız kılan nedenler. İletişimin ana prensipleri ve temel iletişim becerileri.
4 Temel iletişim becerilerinden devam.....Kendimizi tanımak ve açmak, kendimizi doğru ifade edebilmek
5 İletişimsizliğe zemin hazırlayan düşünce biçimleri
6 Nasıl iletişim kuruyoruz
7 İletişimin sınıflandırılması. Sözel iletişim, sözel olmayan iletişim, davranışsal iletişim, çocuklarla ve ergenlerle iletişim......
8 Sözel iletişim ve dinleme, kaliteli iletişimin ilk adımı etkin dinleme
9 Sözel iletişimin konuşma boyutu, soru sorarak iletişimi kolaylaştırmak, konuşma türleri, beden dili ve imaj, jset ve mimikler, doğru biçimde "hayır" diyebilmek
10 İletişim engeli oluşturan yetişkin hataları, sınır koymak, seçenek sunmak
11 Savunucu iletişim, kriz durumunda iletişim, eleştirme sanatı, ikna etme sanatı, örgütsel ve formel iletişim
12 Cevap verme sanatı, eleştirme sanatı, ikna etme sanatı, Hayır diyebilmek, art niyetli soruları cevaplamak
13 Örgütsel ve formel iletişim, iletişimin toplumsal ve sosyal boyutu, elektronik ortamda iletişim, sanal iletişim.
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dersin ana kaynağı öğretim görevlisi tarafından hazırlanmış olan PPT sunum olmakla birlikte, aşağıda isimleri tek tek belirtilen yerel ve evrensel yazarların
tüm yapıtları da "kaynak" olarak önerilmektedir.
DOĞAN CÜCELOĞLU, ÜSTÜN DÖKMEN, ACAR BALTAŞ, A.KADİR ÖZER, NURDOĞAN ARKIŞ, KAAN ARSLANOĞLU, YANKI YAZGAN, ÖZGÜR BOLAT
STEPHAN R. COVEY, D.HENRY CLOUD, HYRUM W. SMİTH, GARY CHAPMAN, SCOTT PECK, PETER M.SENGE, GEORGE SHİNN, JOHN MAXWELL

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bol örnekli ve açıklamalı bilgi aktarımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1- Doğru bilginin edinilmesi,
2- Edinilen doğru bilginin kullanılması,
3- İletişim becerilerinin kalıcı ve sürekli olarak sergilenmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- İletişim konusunda bilgilenmeye ihtiyaç duydukları için bu dersi seçen öğrencilerin kazanımlarının, henüz bu dersi seçmemiş olan
öğrenciler üzerinde bir motivasyon unsuru olmasını sağlamaya özen göstermek
2- Dersi, öğrencilerin somut yarar elde etmelerine yönelik bir içerikle ele alarak işlemek,
3- Dersin yoğun bilgi aktarımına dayanıyor olması ve konuların birbirleri ile olan bağlantısı nedeniyle zorunlu olarak "ppt sunum" yöntemi kullanılacak olup,
bu açıdan öğrenci devamı da büyük önem taşımaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders gününde, tam gün, ders aralarında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.151525
ÖK.252533
ÖK.353523
ÖK.451353
ÖK.554523
ÖK.6