Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mühendislik Fakültesi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLTER GÜLDEN KÖKTÜRK |
Dersi Alan Birimler |
Endüstri Mühendisliği |
Dersin Amacı |
20-30 yıl öncesiyle kıyaslandığında doktorların tıbbi cihazlara olan ihtiyaçları artmıştır. Doktor tanı koyarken tıbbi cihazların doğru çalışması ve güvenirliliği cihazların kalibrasyon, test ve kontrol kapsamına girmektedir. Bu dersin amacı öğrencilere kalibrasyon kavramını, önemini, gerekliliğini ve tıbbi cihazlarda kalibrasyonun nasıl yapılacağını, kalibrasyon test ve hesaplamalarını öğretmektir. Ayrıca yapılan kalibrasyon sonuçlarının değerlendirilmesi ve cihaz fonksiyon testleri konularının öğretilmesi hedeflenmiştir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Joseph J. Carr, John M. Brown (2000). Introduction to Biomedical Equipment Technology (4th Edition), Pearson Publishing. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, sınıf sunumu ve tartışma formatında öğretilir. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrenciler tarafından proje hazırlanacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tıbbi cihazlarda kalibrasyon, test ve kontrol yöntemleri örnekleri ve laboratuvar çalışması ile konuları öğrencilere aktarıldıktan sonra, bu öğrenim çıktıları vize, proje ve final sınavları ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse %70 devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Öğr. Ü. Gülden Köktürk, gulden.kokturk@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|