DERS ADI

: AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 2023 AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÖKHAN TENİKLER

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi
Kamu Yönetimi (İ.Ö)

Dersin Amacı

Avrupa Birliği düşüncesini doğuran temel nedenler ışığında Avrupa Birliği'nin tarihsel gelişim süreci, kurucu anlaşmalar ve önemli zirveler, kurumsal yapı, karar alma mekanizmaları konularında temel bilgileri edindirmek, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne tam üyelik süreci çerçevesinde avantajlı ve dezavantajlı konumunun analiz edilmesine ilişkin olarak öğrencilere gerekli performansı kazandırmak ve Avrupa Birliği mevzuatına ilişkin temel terminolojiyi öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avrupa'da yönetsel stratejilerin temel felsefi dayanaklarını belirleyebilme
2   Avrupa bütünleşmesinin tarihsel koşulları bağlamında kurumsal, hukuksal ve yönetsel çerçevede Avrupa Birliği'ni analiz edebilme
3   Avrupa Birliği'ni kurumsal ve eylemsel bazda tartışabilme
4   Doğrudan ve/veya dolaylı Avrupa Birliği alanında çalışan sektörlerde yöneticilik sorumluluğunu saptayabilme
5   Türkiye'nin AB üyelik sürecindeki geleceğe ilişkin stratejilerini analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, derse ilişkin genel bilgilendirme, kavramların genel hatlarıyla açıklanması, dersin öğrenim planındaki öneminin değerlendirilmesi
2 Avrupa'da bütünleşme düşüncesinin tarihi ve felsefi temelleri
3 Avrupa Birliği nedir Üye Ülkeler ve Semboller
4 Avrupa Birliği Genişleme Süreçleri
5 Avrupa Birliği Kurumları
6 Avrupa Birliği Karar Alma Mekanizmaları ve Yöntemleri
7 Avrupa Birliği Kurucu Antlaşması ve Zirveler
8 Reformist Bir Yaklaşım Olarak Lizbon Antlaşması
9 Avrupa Birliği Ortak Politikaları
10 Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel temelleri ve gelişim süreci
11 Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel temelleri ve gelişim süreci
12 Ulusal Programlar ve İlerleme Raporları Çerçevesinde Türkiye'nin konumu
13 Ulusal Programlar ve İlerleme Raporları Çerçevesinde Türkiye'nin konumu
14 Genel değerlendirme ve hatırlatma, döneme ilişkin bir durum analizi yaparak dersin öğrenim kazanımlarına ulaşma derecesinin gözden geçirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rıdvan Karluk (2007); Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, İstanbul.
Muhsin Kar (2010); Avrupa Bütünleşmesi ve Türkiye, Beta Yayınları, İstanbul.
Ufuk Ayhan (2009); Avrupa Birliğinin Yönetsel Yapısı ve Türkiye, Beta Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım.
Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Dersin temel kitabı tarafından verilen materyaller ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Bazı haftalarda belirlenmiş konu başlıklarında grup tartışmaları gerçekleştirilmesi
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Verilen durum-çalışmalarının analizi
Ödev uygulamaları ile öğrenci bilgilerinin içselleştirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


Yrd. Doç. Dr. Gökhan Tenikler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Kamu Yönetimi Bölümü

e-mail: gokhan.tenikler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1111111111111
ÖK.2111111111111
ÖK.3111111111111
ÖK.4111111111111
ÖK.5111111111111