DERS ADI

: İŞLETME ETİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ISL 4062 İŞLETME ETİĞİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. PINAR ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

İşletme
İşletme (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrencilerin etik düşünce kavram ve uygulamalarını anlamaları, etiğin kurallarını benimsemeleri, bunları kullanma ve izleme gereğinin, bunların neler olduklarının, nasıl oluştuklarının ve iş dünyasındaki davranışların bunlardan nasıl etkilendiklerinin bilincine varmalarına yardımcı olmaktır. İşletmelerin paydaşlarıyla iş ahlakı ve sosyal sorumluluk doğrultusunda ilişkiler geliştirme ve sürdürme gereğini kavramalarını bunun yol, yöntem ve araçlarını öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etik, ahlak, iş ahlakı ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarını açıklayarak aralarındaki ilişkiyi anlayabilir
2   Etik karar alma sürecine etki eden örgütsel ve bireysel faktörleri açıklayabilecektir.
3   Etik standartlarını tanımlar ve işletmelerin iş ahlakı ve sosyal sorumluluk politikalarını oluşturabilir ve gerektiğinde sorgular.
4   İşletme örgütlerinin iş ahlakı ve sosyal sorumluluklarının kurumsal kimlik oluşturma ve geliştirmedeki rolünü kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etik ve İş Etiği: Tanım, İlkeler, Yaklaşımlar
2 İş Etiğinin Tarihsel Gelişimi
3 İş Etiğinin Türkiye'deki Gelişimi
4 İşletmelerin Sorumluluk Alanları ve İşletmelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk
5 İş Ahlakına Kuramsal Yaklaşımlar (Sonuç Temelli ve Neden Temelli Yaklaşımlar
6 İşletme Çevresi ile İlgili İş Etiği Konuları (Pazar ve Rakipler, Doğal Çevre)
7 İşletme Çevresi ile İlgili İş Etiği Konuları (Teknolojik ve Yasal Çevre)
8 İşletme Fonksiyonları ile ilgili İş Etiği Konuları (Pazarlama ve Üretim)
9 İşletme Fonksiyonları ile ilgili İş Etiği Konuları (Muhasebe ve Finansman)
10 İşletme Fonksiyonları ile ilgili İş Etiği Konuları (Yönetim ve İnsan Kaynakları)
11 Etik Yönetimi: Kurumsal Etik Yapı, Süreç ve Kültür Oluşturulması Ve Yönetimi
12 Tüketici/Müşteri Ahlakı (Boyutları ve Önemi)
13 Örnek olay incelemesi
14 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sabuncuoğlu, Zeyyat (Ed) (2011), İşletme Etiği, Beta Yayıncılık. İstanbul.
Tekin, Zeliha (2020), İş ve İşletme Etiği,Dora Yayıncılık, Bursa.
Torlak Ömer ve Tiltay, M. Ali (2017), Pazarlama Ahlakı. Beta Yayıncılık, İstanbul.
Ferrell, O.C., Fraedrich, John, and Ferrell, Linda (2008). Business Ethics, Ethical Decision Making & Cases, Boston, MA: Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Power point destekli anlatım, örnek olay analizleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi Çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.50 + ARS * 0.50
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinar.ozkan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411