Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İşletme |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. EBRU TOLAY |
Dersi Alan Birimler |
İşletme |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, yönetim ve örgütlenme olgularının tarihsel kökenlerini ve zaman içerisinde geçirdikleri evrimi incelemek ve böylece işletme yönetimi alanı ile ilgili kavramlar arasında daha kolay ve doğru bir şekilde bağlantı kurmayı sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, (i) tarih öncesi ve antik çağlarda yönetim ve örgütlenme, (ii) filozofların, ünlü devlet adamlarının ve komutanların eserlerinde yönetime ilişkin bilgiler ele alınacak, (iii) Birinci ve Dördüncü Sanayi Devrimi arasında geçen sürede işletmelerde yönetim düşüncesinin nasıl bir gelişme gösterdiği tartışılacaktır. Ayrıca yönetimin temel fonksiyonlarına ve günümüz iş yaşamındaki güncel konulara ilişkin bilgi ve örnekler sunarak öğrencilerin yönetim bilgi ve becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Örgüt Teorisi - Ali Ekber Akgün, Halit Keskin, İpek Koçoğlu
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Konular kuramsal düzeyde incelenecek ve tartışılacaktır. Sözlü anlatım, görsel araçlar, tartışma, soru-cevap, örnek olay analizi gibi öğretim yöntemleri kullanılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ebru.tolay@deu.edu.tr
|
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başlangıcında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|