DERS ADI

: YARATICILIK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3203 YARATICILIK YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. PINAR SÜRAL ÖZER

Dersi Alan Birimler

İşletme (İ.Ö)
İşletme

Dersin Amacı

Yaratıcılık ve yenilik yönetimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcı düşünme tekniklerini sıralamak.
2   Yaratıcılık ve yenilik olgularını ilişkilendirmek
3   Örgüt düzeyinde yaratıcılık ve yenilikçiliği geliştiren sistem ve uygulamaları ayırt etmek
4   Yenilik sistem ve politikalarını tartışmak
5   Yaratıcılığı ve yeniliği geliştiren kültürel özellikleri ayırt etmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HAZIRLIK - HAZIRLIK SINIFI

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetimde Yaratıcılık ve Yenilik
2 Bireysel Düzeyde Yaratıcılık
3 Örgütsel Düzeyde Yaratıcılık
4 Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri: Beyin Fırtınası ve Ters Beyin Fırtınası
5 Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri: Zihin Haritası
6 Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Altı Ayakkabılı Düşünme Tekniği
7 Yönetsel Bir Süreç Olarak Yenilik, Anahtar Kavramlar ve Stratejik Bakış Açısı
8 Yenilikçi Örgüt
9 Örgütlerde Teknoloji ve Yaratıcılık İlişkisi
10 Yenilikçilik, Örgütsel Öğrenme ve Öğrenen Örgütler
11 Yenilik Sistemi ve Politikaları
12 Yeniliğin Gelişmesi İçin Gerekli Ortamsal Koşullar
13 Türk Kültürünün Özellikleri Açısından Yaratıcılık ve Yenilikçilik
14 Yenilik Yönetiminin ve Yenilikçiliğin Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seçme Yazılarla Örgütler ve Yenilik, Editörler: Ömür Timurcanday Özmen, Pınar Süral Özer, Engin Deniz Eriş
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De BONO
Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği - Edward De BONO
Sıradışı Yaşam Becerileri Melih ARAT
Yaratıcılığa Yolculuk Tülay ÜSTÜNDAĞ
İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE
Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İlk iki hafta öğretim üyesinin sunumunun konuya hazırlık yapmasının ardından, ders öğrenci sunumlarıyla devam edecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi Çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.40 + ARS * 0.60
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51