DERS ADI

: TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 3031 TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama sürecinde tüketici davranışının yerini anlamak,
2   Turist davranışını anlayabilecek duruma gelmek,
3   Turizmde tüketici davranış modellerini öğrenmek, içsel ve dışsal belirleyicileri ile birlikte turistleri turizm ürününü satın almaya yönlendiren faktörleri belirlemek,
4   Turistlerin satın alma kararlarını nasıl aldıklarını anlamak, satın alma karar modelleri ile Pazar bölümleme arasındaki bağlantıyı tanımlamak,
5   Turizmdeki farklı Pazar bölümlerini tanımlamak, farklı turizm sektörlerinde talebin niteleikleri arasındaki benzeklik ve farklılıkları ortaya koyabilmek,
6   Pazarlama karması elemanlarının tüketici davranışına bağlı olarak gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak, turist tatmini ile kalite araşındaki ilişkiyi algılamak,
7   Turizm talebinin sürekli gelişmekte olduğunun, bu gelişme sürecinin turizm araştırmacıları, pazarlamacılar, karar alıcılar ve turizm endüstrisindeki tüm paydaşlar tarafından anlaşılması gerektiğinin farkına varmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tüketici Davranışı: Giriş
2 Turizmde Tüketici Davranışı: Yaklaşımlar ve Kavramlar
3 Tüketici Davranışında Temel Kavramlar ve Turizm Tüketicisi Motivasyonu
4 Tüketici Satın Alma Süreci Belirleyicileri ve Turizm Tüketicisi Satın Alma Davranışı
5 Turizmde Tüketici Davranışı Modelleri
6 Turist Tipolojileri: Örnekler ve Yaklaşımlar / Bölümlendirme
7 Turizmde Tüketici Davranışı ve Kültür
8 Turizmde Tüketici Davranışı ve Teknoloji
9 Turizmde Tüketici Davranışı Araştırması - Pazarlama Araştırması
10 Pazarlama Karması ve Turizmde Tüketici Davranışı
11 Turizmde Kalite Yolu ile Tüketici Sadakati Oluşturulması / Tüketici Tatmini
12 Turizm Tüketici Davranışı: Değişim, Yeni Destinasyonlar, Eğilimler ve Gelecek
13 Postmodern Dünyada Tüketim ve Postmodern Turist
14 Sunumlar ve Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödevler, vaka analizleri, sınıf içi tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV ÖDEV PROJE
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.20 + ODV 2 * 0.20 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ödevler ders süresince işlenen konuları kapsayacaktır. Öğrencilerin kavram ve teorilerle ilgili bilgileri, deneme tarzı soruları ya da örnek olayları içeren ödev aracılığıyla ölçülecektir. Bireysel hazırlanacaktır.
2. Dönem projeleri bireysel olarak hazırlanacak olup, detaylı bilgi dönem başında verilecektir.
3. Dönem projeleri önceden belirlenmiş takvime göre sunulacaktır.
4. Ayrıntılı bilgi dönem başında verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 2 8 16
Proje Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 4 4
Rapor hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 0 0 0
Vize Sınavı 0 0 0
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.34
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655
ÖK.75