DERS ADI

: SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 3023 SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZGÜR DEVRİM YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere turizm gelişiminin ulusal düzeyde, uluslararası düzeyde ve destinasyon düzeyinde olumsuz sosyal, politik ve ekonomik etkilerini azaltacak, planlama ve paydaş teorisi ile olumlu etkilerini güçlendirecek politika yaklaşımlarına ilişkin bilginin sunulmasıdır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürülebilir turizm gelişimine ilişkin tartışmalardaki temel noktaları değerlendirebilmek üzere turizm faaliyetlerinin yol açtığı çevresel etkileri en alt düzeye indirecek yöntemleri bilmek.
2   Plansız ya da kötü planlama ile gelişen turizmin yerel halka yarattığı sorunlara yönelik bir anlayış ve bu sorunların çözümüne ilişkin bir beceri geliştirebilmek için kitle turizminin destinasyon düzeyinde yol açtığı etkileri algılayabilmek.
3   Turizm politikasında etkin olan temel paydaşların rollerini anlayabilmek ve turizm gelişme planlarına yere halkın da katılımını sağlayabilecek uygun stratejileri belirleyebilmek için doğal ve kültürel kaynakların turizm alanında kullanımına ilişkin hukuki belgeleri ya da politika belgelerini değerlendirebilmek.
4   Sürdürülebilir turizm gelişimi politikalarını değerlendirebilmek için farklı turizm türlerinin gelişiminin zorluk ve dezavantajlarını destinasyondaki yerel halk üzerine etkilerini (ekonomik, sosyal ve çevresel yaklaşımlar) de dikkate alarak belirlemek ve tartışabilmek.
5   Turizm işletmeciliğinin politika belirleme ve işletim aşamalarına etkilerini de dikkate alarak uygulanan politikanın etkilerini değerlendirebilecek yöntemleri belirleyebilmek için turizmde sürdürülebilir üretim ve tüketim kavramlarını algılayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse genel bakış ve ders içeriğinin açıklanması
2 Sürdürülebilir Kalkınma - Turizm ve Sürdürülebilirlik İlişkisi - Turizm Alanı Yaşam Döngüsü
3 Turizmi daha sürdürülebilir kılmak - Devletin rolü
4 Sürdürülebilir kalkınma hedefleri
5 Sürdürülebilir turizm (Ekonomik Etkiler)
6 Sürdürülebilir turizm (Toplumsal Etkiler)
7 Sürdürülebilir turizm (Çevresel Etkiler)
8 Aşırı Turizm
9 Örnek Olay Çalışması
10 Dönem ödevi sunumları
11 Dönem ödevi sunumları
12 Dönem ödevi sunumları
13 Dönem ödevi sunumları
14 Dönem ödevi sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Making Tourism More Sustainable: A Guide for Policy Makers, UNEP, 2005.
2. Sustainable Tourism, David Weaver, Butterworth-Heinemann, 2005.
3. Tourism and Global Environmental Change, Stefan Gössling and C. Michael Hall, Routledge, 2006.
4. Leisure and Tourism Policy and Planning, A.J. Veal, Cabi Publishing, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Her hafta ders işlenecektir.
2. Tartışma: Her derste öğrencilere dersin içeriğine yönelik tartışma konuları sunulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar



Değerlendirme Kriteri

Dönem ödevi değerlendirme kriterleri
Öğrenci uygun bir proje adı seçer (10 puan)
Bu öğe sağlanmıyor veya konuyla alakasız 1 (%0)
Bu öğe konuya tam olarak uymuyor 2 (%40)
Bu öğe bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor 3 (%60)
Bu öğe iyi bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uygun 4 (%80)
Bu öğe dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır 5 (%100)

Öğrenci proje için etkili bir slogan bulur (10 puan)
Bu öğe sağlanmıyor veya konuyla alakasız 1 (%0)
Bu öğe konuya tam olarak uymuyor 2 (%40)
Bu öğe bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor 3 (%60)
Bu öğe iyi bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uygun 4 (%80)
Bu öğe dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır 5 (%100)

Öğrenci projesine uygun bir logo hazırlar (10 puan)
Bu öğe sağlanmıyor veya konuyla alakasız 1 (%0)
Bu öğe konuya tam olarak uymuyor 2 (%40)
Bu öğe bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor 3 (%60)
Bu öğe iyi bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uygun 4 (%80)
Bu öğe dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır 5 (%100)

Öğrenci projenin amacını açıkça belirtiyor (10 puan)
Bu öğe sağlanmıyor veya konuyla alakasız 1 (%0)
Bu öğe yeterince açıklanmadı 2 (%40)
Bu öğe bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor 3 (%60)
Bu öğe iyi bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uygun 4 (%80)
Bu öğe dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır 5 (%100)

Öğrenci, projeye uygun kurumları açıkça belirtiyor (10 puan)
Bu öğe sağlanmıyor veya konuyla alakasız 1 (%0)
Bu öğe yeterince açıklanmadı 2 (%40)
Bu öğe bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor 3 (%60)
Bu öğe iyi bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uygun 4 (%80)
Bu öğe dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır 5 (%100)

Öğrenci projenin sürdürülebilirlik boyutlarıyla ilişkisini açıkça belirtir ve ayrıntılı bilgi verir (20 puan)
Bu öğe sağlanmıyor veya konuyla alakasız 1 (%0)
Bu öğe açıkça belirtilmemiş ve yeterince detaylandırılmamış 2 (%40)
Bu öğe bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor 3 (%60)
Bu öğe iyi bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uygun 4 (%80)
Bu öğe dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır 5 (%100)

Öğrenci sunum süresini etkili bir şekilde yönetir (10 puan)
Bu öğe sağlanmadı 1 (%0)
Bu öğe yeterince iyi planlanmamış 2 (%40)
Bu öğe ortalama beklentiyi karşılıyor 3 (%60)
Bu öğe genel beklentiyi karşılıyor 4 (%80)
Bu öğe profesyonelce ele alınıyor 5 (%100)

Öğrencinin belirlenen kurallara uygun olarak ayrıntılı bir görsel sunum hazırlaması (10 puan)
Bu öğe sağlanmadı 1 (%0)
Bu öğe beklentileri karşılamıyor ve bazı kurallara uymuyor 2 (%40)
Bu öğe çoğu kurala uygundur ve ortalama beklentiyi karşılar 3 (%60)
Bu öğe çoğu kurala uygundur ve genel beklentiyi karşılar 4 (%80)
Bu öğe tüm kurallara uygundur ve profesyonelce ele alınır 5 (%100)

Öğrenci etkili sunum tekniklerini ve becerilerini kullanır (10 puan)
Bu öğe sağlanmadı 1 (%0)
Bu öğe beklentilerin altında kalıyor 2 (%40)
Bu öğe ortalama beklentiyi karşılıyor 3 (%60)
Bu öğe genel beklentiyi karşılıyor 4 (%80)
Bu öğe profesyonelce ele alınıyor 5 (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

devrim.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Derste belirtilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 6 3 18
Grup Ödevi Hazırlama ( Dönem Projesi vb.) 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer kısa sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.145
ÖK.25454
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.54