DERS ADI

: TURİZMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 3004 TURİZMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MANOLYA AKSATAN KAPLANSEREN

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin toplam kalite yönetiminin temel ilke ve prensiplerini anlamalarını ve farklı kalite sertifika türleri ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve turizm sektöründe kalitenin önemini ve kalite yönetiminin gerekliliğini öğrencilere vurgulamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Turizm sektöründe kalitenin önemini tartışabilmek için toplam kalite yönetiminin temel ilkelerini hatırlamak.
2   Farklı kalite belge ve sertifikalarının değişik işletmelerdeki uygulanış biçimini değerlendirebilmek için yaygın biçimde kullanılan kalite yönetim sistemi sertifikalarını açıklayabilmek.
3   Kalite yönetim sistemlerinin gelişmesine katkıda bulunan araştırmacıların çalışmalarını karşılaştırabilmek ve tartışabilmek için bu araştırmacıların ileri sürdükleri teorileri listeleyebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Genel Bakış
2 Turizmde Kalite
3 Hizmet Kalitesi
4 Kalite Araştırmacıları, Kalite Hareketleri, Toplam Kalite Yönetimine Giriş
5 Kalite Kültürü ve Liderlik
6 Konaklama İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi, Müşteri Memnuniyeti
7 ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi ISO 22000: Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi ISO 14001: Çevre Yönetim Sistemi SA 8000: Sosyal Sorumluluk Sistemi Dokümantasyon
8 Problem Çözme Teknikleri
9 Kıyaslama (Benchmarking) Kalite Fonksiyon Göçerimi Kalite Ödülleri
10 Dönem Ödevi Sunumları - Tartışma
11 Dönem Ödevi Sunumları - Tartışma
12 Dönem Ödevi Sunumları - Tartışma
13 Dönem Ödevi Sunumları - Tartışma
14 Dönem Ödevi Sunumları - Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Besterfield, D. H., Besterfield-Michna, C., Besterfield, G. H. ve Besterfield-Sacre, M. (1999). Total Quality Management, New Jersey: Prentice-Hall.
2. King, J. H. ve Cichy, R. F. (2006). Managing for Quality in the Hospitality Industry, New Jersey: Prentice-Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Dönem Projesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bu dersin üç değerlendirme yöntemi bulunmaktadır:
Öğrenciler ara sınavdan sorumludurlar.
Öğrenciler dönem projesinden sorumludurlar.
Öğrenciler final sınavından sorumludurlar.

Değerlendirme Kriteri

Dönem ödevinin puanlandırılması
1. Bir turizm işletmesinin kalite kültürünü açıklamak (20 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
2. İşletmenin kalite yönetim sistemini ve standartlarını yorumlamak (30 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
3. Bir problem çözme yöntemini doğru şekilde kullanmak ve bir sektör sorunun temel nedenlerini incelemek. (20 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
4. Projenin etkili bir şekilde aktarılması (30 puan)
Bu boyut mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu boyut biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu boyut, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu boyut iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu boyut geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse ve derste yer alan tartışmalara katılım önemli bir gerekliliktir.
4. Derse geç kalınmaması gerekmektedir.
5. Ders süresince tüm elektronik ekipmanlar kapalı durumda tutulmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: manolya.aksatan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 3 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Proje Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13544
ÖK.23454
ÖK.354