DERS ADI

: TURİZMDE ÇEVRE ULUSAL PARK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 4012 TURİZMDE ÇEVRE ULUSAL PARK YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ZEHRA CEREN MİRAL ÇAVDIRLI

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere ulusal parkların ve diğer koruma alanlarının yönetimi konusunda teorik bir altyapı sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ulusal parkların ve koruma alanlarının yönetimine ilişkin ilke ve uygulamaları anlayabilmek ve uyarlayabilmek için çevre yönetimini şekillendiren günce gelişmeleri anlayabilmek.
2   Koruma alanlarının geniş anlamda koruma ve sürdürülmedeki rolü ve değerini tartışabilmek için ulusal parkların ve koruma alanlarının doğal kaynakların korunmasındaki değerini açıklayabilmek.
3   Bölgesel anlamda koruma yönetimini gerekliğini tartışabilmek için ulusal parkların ve koruma alanlarının yönetimine ilişkin ilke ve uygulamaları kavrayabilmek
4   Koruma alanlarında turizmin fayda ve maliyetini tartışabilmek için koruma alanlarında turizm faaliyetlerinin yönetilmesine ilişkin yaklaşımları ve bu yaklaşımların turizmin olumsuz yönlerini azaltarak ya da ortadan kaldırarak faydaları en üst düzeye çıkaracak şekilde nasıl uygulanacağını anlayabilmek
5   Toplumla uzlaşı içinde çalışabilmenin ve ulusal parkların ve koruma alanlarının çevre yerleşimler üzerindeki etkilerini değerlendirebilmek için paydaşları tanımlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı ve Genel Bilgiler
2 Ulusal Park ve Koruma Alanı Kavramlarının Tanımlanması Koruma Gerekliliği
3 Doğal ve Kültürel Miras Yönetimi
4 Ulusal Parklar ve Deniz Koruma Alanları Dünyadan Örnekler ve Tartışmalar
5 Turizm ve Rekreasyon
6 Yönetim Planlaması
7 Paydaş İlişkileri Yönetimin Etkinliğinin Değerlendirilmesi
8 Vize Sınavı öncesi Değerlendirme
9 Finans ve Yönetim
10 Bilgi Yönetimi
11 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çalışmaları, Dünyadan Örnekler
12 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çalışmaları, Dünyadan Örnekler
13 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çalışmaları, Dünyadan Örnekler
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eagles, P.F.J. ve McCool, S.F. (2004). Tourism in National Parks and Protected Areas. New York: Cabi Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Her hafta ders işlenecektir.
2. Tartışma: Her derste öğrencilere dersin içeriğine yönelik tartışma konuları sunulacaktır.
3. Haftalık Ödevler: Her dersin sonunda öğrencilere işlenen konulara ilişkin ödev verilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV ÖDEV PROJE
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.20 + ODV 2 * 0.20 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Traits / Performance Dimensions Does Not Meet Expectations Meets Expectations Exceeds Expectations
Content of the Term Project
1 Student demonstrates the importance of environment within national parks
2 Student demonstrates the need and importance of the protecting relevant national park

3 Student demonstrates the knowledge of national parks in world wide
4 Student demonstrates the management practices of the national park
5 Student demonstrates the recognition of cultural heritage of national parks and understanding of how they are managed
6 Student demonstrates the recognition of natural heritage of national parks and understanding of how they are managed


7 Student demonstrates the understanding of managing issues related to recreation and tourism activities in the relevant national park


8
Student identifies stakeholders to assess the importance of working with community and the impact of national parks on neighboring communities
Presentation of the Term Project

9

Student presents her/his term project
10 The term project is transferred into presentation order.

11 Student uses the time effectively during the presentation.
12 Student communicates effectively with the audience.

Total Score of Student out of 12*3=36

Traits / Performance Dimensions Does Not Meet Expectations Meets Expectations Exceeds Expectations
Content
1 Student presents the recognition of marine protected areas and manage tourism practices in those field
2 Student presents the recognition of national parks and manageing tourism practices in those field
3 Student demonstrates the recognition natural and cultural heritage of national and/or marine parks and understanding of how they are managed

4 Student demonstrates identifying stakeholders to assess the importance of working with community and the impact of national parks and protected areas on neighboring communities
5 The student demonstrates managing recreation and tourism activities in protected areas while maximizing the benefits and minimizing the costs of the tourism in protected areas

6 The student demonstrates understanding of the questions about the relevant national park or marine park in the assignment.
Use of Source
7 Students use sources clearly to answer the questions
8 Students use online sources such as official web sites of national and/or marine parks
Writing
9 Students' assignments include answers of the relevant questions

10
Students use the time effectively during the assignment

Delivery
11 Students submit their assignments on time.

12 Students do their assignments on the date assigned to them.
Total Score of Student out of 12*3=36

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse ve tartışmalara katılım gereklidir.
4. Derse geç kalınmasından kaçınılmalıdır.
5. Dersler sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: ceren.miral@deu.edu.tr
Ofis: 224B

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Derste duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 9 2 18
Sunum Hazırlama 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 7 7
Proje Hazırlama 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Diğer kısa sınav vb. 0 0 0
Proje Ödevi 0 0 0
Vize sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.55