DERS ADI

: E-TURİZM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 3016 E-TURİZM SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   E-turizm kavramını anlayabilmek için turizm ile bilgi teknolojileri arasındaki dinamik etkileşim ve turizmde yönetim ve stratejide bilgi ve iletişim devriminin etkilerini algılayacak gerekli bilgi altyapısına sahip olabilmek
2   Bilgi ve iletişim teknolojileri devriminin ve bilgi toplumunun turizm üzerindeki etkilerini değerlendirebilmek için turizm endüstrisinin farklı sektörlerinde stratejik yönetim ve işletim yönetiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkilerini anlayabilmek.
3   Bilgi ve iletişim teknoloji ile stratejik rekabet avantajı elde etme, turizmde bilgi ve iletişim teknolojilerinin çok boyutlu çerçevesi, turizmde internet uygulamaları, yeni turizm tüketicileri, turizm endüstrisinde yeni yönetim ve pazarlama yaklaşımları gibi konuları tartışabilmek için turizmde bilgi ve iletişim teknolojilerinin getirdiği dönüşümü anlayabilmek.
4   Sosyal medyanın gelişimi, sosyal medya pazarlaması, turizm pazarlamasında sosyal medyanın yeri gibi konuları anlayabilmek için internet teknolojilerindeki gelişmeleri algılayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi ve İletişim Teknolojileri Devrimi ve Turizm (Tarihçe, Gelişmeler ve Değişim)
2 Turizmde Yönetim ve Stratejide Bilgi ve İletişim Teknolojileri Uygulamaları
3 E-Turizm ve Akıllı Turizm Kavramları
4 Turizm Endüstrisinin Farklı Sektörlerinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri 1 (E-Havayolları, E-Dağıtım, E-Konaklama)
5 Turizm Endüstrisinin Farklı Sektörlerinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri 2 (E-Tur Operatörleri, E-Seyahat Acentaları, E-Destinasyonlar, Ulaşım, Yiyecek ve İçecek)
6 Yeni Turizm Tüketicileri (Teknoloji ve Postmodernizm)
7 Sosyal Medya ve Turizm
8 Turizmde Yönetim ve Pazarlamada E-Turizmin Stratejik Uygulamaları
9 Veri Güvenliği, Risk Algısı ve Mahremiyet Endişeleri
10 Turizmde Robotlar ve Yapay Zekâ
11 Turizmde Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik (Turizmde Genişletilmiş Gerçeklik Uygulamaları)
12 Kullanıcı Türevli İçerik
13 Metaverse ve Turizm
14 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf içi tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV ÖDEV PROJE
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.20 + ODV 2 * 0.20 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ödevler, derste işlenen konuları ve turizmdeki güncel gelişmeler, kapsayacaktır. Ödevler bireysel olarak hazırlanacaktır.
2. Dönem Projesi: Her öğrenci bireysel olarak dönem projesi hazırlamakla yükümlüdür.
3. Sunum: Tüm dönem ödevleri önceden belirlenmiş bir takvime göre sunulacaktır.
4. Dönem başında dönem projeleri ve sunumlar için ayrıntılı bir kılavuz sunulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 2 12 24
Dönem ödevi hazırlama 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45