DERS ADI

: SÜRDÜRÜLEBİLİR TOPLUMLAR İÇİN TEMEL OKURYAZARLIKLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4129 SÜRDÜRÜLEBİLİR TOPLUMLAR İÇİN TEMEL OKURYAZARLIKLAR SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ELİF UZGÖREN

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Enformasyon okuryazarlığını geliştirme: dijital çağda enformasonu bulma, değerlendirme ve iletebilme.
2   Ekolojik okuryazarlığı geliştirme: dünyada yaşamı mümkün kılan doğal sistemleri kavrama ve ekolojik ilkeleri gündelik yaşama uygulayabilme.
3   Eleştirel düşünce ve gerekçeli argümanlar kurma becerilerini geliştirme.
4   Sunum yapmak için gereken becerileri geliştirme.
5   Öğretim üyesiyle ve diğer öğrencilerle tartışmalar yürütebilme becerisini geliştirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Giriş: sosyal değişim nedir Ekoloji krizi ve dijitalleşmeye giriş
2 2 (Enformasyon okuryazarlığı I): Tarihçe (modernite öncesi, modern ve post-modern toplumlarda insanlar ve bilgi arasındaki ilişki)
3 3 (Enformasyon okuryazarlığı II): Algoritmik okuryazarlık ve dijital çağ (Verilerin sahibi kim Güvenilir veri nedir Gerçeklik ötesi toplumlarda nasıl hayatta kalırız Çevrimiçi mahremiyet ve haklarımızı nasıl idare ederiz )
4 4 (Enformasyon okuryazarlığı III) Toksik siyaset
5 5 Vaka çalışması: Medya okuryazarlığı
6 6 Medya okuryazarlığı sunumları ve değerlendirme
7 7 Dijital bölünme: gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki ilişkilerin pazarlığı Sermaye 4.0 altında küresel Güney
8 8 (Ekolojik okuryazarlık I) Ekolojik düşüncenin tarihi
9 9 (Ekolojik okuryazarlık II) Konular: sürdürülebilir çevre/iklim eylemi çevreyi korumada nasıl sorumlu birey olunur
10 10 (Ekolojik okuryazarlık III) Ne yapmalı İklim değişimiyle mücadele neden bu kadar zor Ekoloji krizinde zorluklar ve başarılar
11 11 (Ekolojik okuryazarlık IV) Sürdürülebilir kentler
12 12 Dirençlilik Biyoteknoloji insan beyninde neleri ortaya çıkardı Bireysel ve toplumsal düzeyde dirençliliği nasıl inşa ederiz
13 13 Simülasyon: İklim değişikliği yuvarlak masası, Paris Konvansiyonu simülasyonu
14 14. Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders anlatımı
2.Katılım
3.Sunumlar
4.Vaka çalışması ve simülasyon raporları (2 ödev)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Ödev Hazırlama 2 16 32
Sunum Hazırlama 2 12 24
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55