DERS ADI

: ULUSLARARASI ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4108 ULUSLARARASI ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çatışma kavramını tanımlamak
2   Uluslararası ve ulus-içi aktörler arasındaki çatışmaların çözümünü anahatlarıyla açıklamak
3   Çatışma çözümünün güçlüklerini kavramak
4   İnsani müdahale, barışı koruma, uluslararası arabuluculuk ve çatışma-sonrası süreçler kavramlarını betimlemek
5   Bir dönem ödevi hazırlayarak çatışma çözümü vakalarını analiz edebiliyor olmak
6   Akademik iletişimi geliştirmek amacıyla, akademik araştırmalardan faydalanmada farkındalığını artırmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş -
2 Temel terim ve kavramlar Bercovitch, et.al., pp. 1-11. + (Hugh Miall, Oliver Ramsbotham, Tom Woodhouse, Contemporary Conflict Resolution, Blackwell, 2005, chapters 1 and 3.)
3 Saldırganlık ve savaş Keith Shimko, International Relations Perspectives and Controversies, Woodsworth 2010, pp. 115-139.
4 Çatışmanın maddi kaynakları: Toprak ve ekonomik unsurlar Vasquez and Valeriano in Bercovitch, et.al., pp. 193-209; Le Billon in Bercovitch, et.al., pp. 210-224.
5 Etnik ve dinsel çatışmalar Rotchild in Bercovitch, et.al., pp. 246-263; Kadayıfcı-Orellana in Bercovitch, et.al., pp. 264-284.
6 Çatışmaları önlemek: Teori ve pratik Lund in Bercovitch, et.al., pp. 288-321.
7 Çatışma çözümleme ve müzakere Zartman in Bercovitch, et.al., pp. 322-339.
8 Arabuluculuk Bercovitch in Bercovitch, et.al., pp. 340-357.
9 Hakemlik, yargısal çözüm ve geriye dönük adalet Cede in Bercovitch, etal., pp. 358-375; + (Martina Fisher, Transitional Justice and Reconciliation, Berghoff Handbook of Conflict Resolution, Berghoff Stiftung Press, 2010, pp. 406-429.)
10 Çatışmayı dönüştürmek Hugh Miall, Conflict Tansformation: A Multidimensional Task, Berghoff Handbook of Conflict Resolution, Berghoff Stiftung Press, 2004, pp. 1-20.
11 Barışıklaşma ve çatışma sonrası barışın inşası Yaacov Bar-Simon Tov (ed), From Conflict Resolution to Reconciliation, Oxford Press, 2004, pp. 11-38.
12 Vaka Çalışması Sunumları -
13 Vaka Çalışması Sunumları -
14 Vaka Çalışması Sunumları -

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders seminerleri
2. Haftalık okumalar
3. Sınıf içi tartışmalar
4. Dönem ödevi önerisi hazırlama
5. Sınıfta ödev sunma
6. Dönem ödevi hazırlama
7. Vize sınavı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 RAP RAPOR
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + KSN * 0.20 + RAP * 0.20 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Kitap Okuma 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65