DERS ADI

: KÜRESELLEŞME VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4106 KÜRESELLEŞME VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ELİF UZGÖREN

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders küreselleşmenin kurumları, aktörleri, uluslararası sistemde yarattığı dönüşüm, üretim ve finans ilişkilerine etkileri ve ulus devleti nasıl etkilediği üzerinden küreselleşmeyi çalışmayı amaçlar. Ders birbiri ile rekabet halinde olan farklı küreselleşme tanımları ve bu görüşler üzerinden tartışan farklı akademisyenlerin görüşlerini analiz ederek başlayacaktır. Ders daha sonra küreselleşmenin tarihsel arkaplanı üzerinde duracak ve küreselleşmenin ticareti, finansı, kalkınmakta olan ülkelerdeki kalkınma sorunsalını, küresel pazarlardaki emek süreçlerini ve küreselleşme karşıtı hareketleri nasıl etkilediği üzerine odaklanacaktır. Ders bugün gelinen noktada küreselleşmenin krizi ve küreselleşmeden dönüş tartışmaları ile sonlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası ilişkilerdeki rolünü değerlendirmek üzere küreselleşmeyi tanımlamak.
2   Gelişimini şekillendiren farklı boyutları tespit etmek amacıyla küreselleşmenin tarihini incelemek.
3   Küreselleşmenin ekonomik, siyasi, sosyal ve kültürel boyutlarını anlamak
4   Küreselleşmeye ilişkin farklı teorik yaklaşımları kavramak
5   Kısa ödevler yazma becerilerini geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Bu derste, sunum ve tartışmalar için okumaların paylaştırılması da dahil olmak üzere, dersin nasıl yürütüleceği üzerinde durulacaktır.
2 Küreselleşmenin farklı tanımları
3 Küreselleşmenin farklı tanımları: küreselleşmeci ve eleştirel yaklaşımlar
4 Tarihsel arkaplan: 19. yüzyıl ve İngiliz hegemonyası sırasındaki uluslararası politik iktisat
5 Tarihsel arkaplan: Amerikan hegemonyası
6 Küreselleşme ve ticaret
7 Genel değerlendirme
8 Küreselleşme, sermaye hareketleri ve finans
9 Küreselleşme ve ulus-devlet
10 Küreselleşme ve bölgeselleşme
11 Küreselleşme ve gelişmekte olan ülkeler
12 Küreselleşme ve emek
13 Küreselleşme ve muhalefet: küreselleşme karşıtı hareketler
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kitaplar ve makaleler duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Tartışma/Katılım
3. Kısa ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +RAP * 0.40 + SUN * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem Ödevi Video Çekimi
Video çekimi ödevlerinin değerlendirilmesinde kullanılacak derecelendirme ölçeği:
a) Zayıf (%0) b) Orta (%40) c) İyi (%60) d) Çok iyi (%80) e) Mükemmel (%100)

Birinci kriter: Bilgiyi görsel olarak yansıtma becerisi / 30 puan
a) Bilgiyi görsel olarak yansıtma becerisi zayıf b) Bilgiyi görsel olarak yansıtma becerisi az c) Bilgiyi görsel olarak yansıtma becerisi iyi derecede d) Bilgiyi görsel olarak yansıtma becerisi çok iyi derecede e) Bilgiyi görsel olarak yansıtma becerisi mükemmel derecede

İkinci kriter: Küreselleşme dersindeki tartışma kategorileri, tartışma ve temalar ile bağlantılar / 30 puan
a) Küreselleşme dersindeki tartışma kategorileri, tartışma ve temalar ile hiç bir bağlantı yok b) Küreselleşme dersindeki tartışma kategorileri, tartışma ve temalar ile bağlantılar zayıf c) Küreselleşme dersindeki tartışma kategorileri, tartışma ve temalar ile bağlantılar gelişmiş d) Küreselleşme dersindeki tartışma kategorileri, tartışma ve temalar ile bağlantılar çok iyi gelişmiş e) Küreselleşme dersindeki tartışma kategorileri, tartışma ve temalar ile bağlantılar mükemmel derecede kurulmuş

Üçüncü kriter: Ders izlencesinde belirtilen kurallar ve açıklamalar dikkate alınmış / 20 puan
a) Kurallar ve açıklamalar dikkate alınmamış b) Kurallar ve açıklamalar zayıf şekilde dikkate alınmış c) Kurallar ve açıklamalar iyi şekilde dikkate alınmış d) Kurallar ve açıklamalar çok iyi şekilde dikkate alınmış e) Tüm kural ve açıklamalar dikkate alınmış

Dördüncü kriter: Zamanlama ve sunum / 20 puan
a) Zamanlama ve sunum çok zayıf b) Zamanlama ve sunum zayıf c) Zamanlama ve sunum iyi d) Zamanlama ve sunum çok iyi e) Zamanlama ve sunum mükemmel
Toplam 100 puan


Sunum: Poster sunumlarının değerlendirilmesinde kullanılacak derecelendirme ölçeği:
a) Zayıf (%0) b) Orta (%40) c) İyi (%60) d) Çok iyi (%80) e) Mükemmel (%100)

Birinci kriter: Ders programındaki temel kaynaklara atıflar / 40 üzerinden
a) Referans yok b) Kitaplara bir kaç referanslar verilmiş c) Kitaplara bazı referanslar verilmiş ve analizler yapılmış d) Kitaplara referanslar verilmiş ve sistematik olarak örnek olay analiz edilmiş e) Örnek olay çok iyi bir şekilde analiz edilmiş, temel kaynaklara sistematik referanslar verilmiş

İkinci kriter: Analizler / 30 üzerinden
a) Analiz yapılmamış b) Analiz zayıf kalmış c) Orta sevideye analizler yapılmış d) Analizler iyi derecede yapılmış e) Temel argümanlar sistematik şekilde verilmiş, analizler çok iyi

Üçüncü kriter: Görseller / yaratıcılık / 20 üzerinden
a) Görsel kullanılmamış b) Görseller zayıf kalmış örnek olaya yansıtma yapacak görseller seçilmemiş c) İyi tasarlanmış, görseller örnek olay hakkında düşündürüyor d) İyi tasarlanmış, görseller örnek olay hakkında düşündürüyor e) Mükemmel tasarım, görseller örnek olay hakkında düşündürüyor

Dördüncü kriter: Referanslar / 10 üzerinden
a) Referans yok! b) Referanslar zayıf c) Referanslar iyi d) Referanslar çok iyi, alıntılama iyi e) Referanslar ve alıntılama mükemmel
Toplam 100 puan

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğrenciler derse gelmeden önce gerekli ders materyalini okumuş olmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.uzgoren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Kitap Okuma 12 2 24
Ödev Hazırlama 3 8 24
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55