DERS ADI

: ABD DIŞ POLİTİKASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4103 ABD DIŞ POLİTİKASI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZEHRA NİLÜFER KARACASULU

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin ABD dış politikasının temel konularını açıklama ve değerlendirmelerini sağlamaktır. ABD'nin dış politika yapımındaki ana stratejiler tanıtıldıktan sonra Soğuk Savaş sırasında ve sonrasında ABD dış politikasının temel konuları ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ABD dış politikasının nasıl şekillendirildiğini anlamak amacıyla ABD ana stratejilerini kavramak.
2   Siyasi anlaşmazlıkları anlamak amacıyla Soğuk Savaş sırasında ve sonrasında ABD dış politikasının temel konularını kavramak.
3   ABD dış politika yaklaşımlarının dünya siyasetinin farklı meseleleriyle bağlantısını kurmak üzere vaka analizi yapabilmek.
4   Akademik yazım ve iletişim becerilerini geliştirmek için araştırma yapmak
5   Sunumlar tasarlamak ve yapmak amacıyla bağımsız olarak ve/veya sınıf arkadaşlarıyla birlikte çalışma yürütmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş- ders içeriğinin ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtımı
2 ABD başlıca dış politika stratejileri, başlıca aktörler
3 Kısa tarihçe ve Truman döneminde (1945-53) dış ilişkiler
4 Eisenhower döneminde (1953-61); Kennedy-Johnson döneminde (1961-69) dış ilişkiler
5 Nixon-Ford dönemi (1969-77) dış ilişkiler
6 Carter döneminde (1977-81); Reagan döneminde (1981-89) dış ilişkiler
7 Soğuk Savaş dönemi güvenlik stratejileri
8 George H. W. Bush döneminde (1989-93) dış ilişkiler
9 Clinton döneminde (1993-2001) dış ilişkiler
10 George W. Bush döneminde (2001-2009) dış ilişkiler
11 Obama döneminde (2009-2017) dış ilişkiler
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

M. Cox & D. Stokes (editors), U.S. Foreign Policy, Oxford U. Press, 2008.
S. Ambrose & D. Brinkley, Rise To Globalism, Penguin Books, 2011.
Ders kitaplarının yanısıra çeşitli makaleler de eklenecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sunum /derse katılım
Ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 RAP RAPOR
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + KSN * 0.20 + RAP * 0.20 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.

Değerlendirme Kriteri

İki sınav vardır (toplam %60): ara sınav ve kısa sınav. Öğrenci; ABD dış politikasının tarihçesini, ABD dış politikasının ana stratejilerini, ABD dış politikasının temel konularını, güncel anlaşmazlıkları ve ABD dış politikasının zaman içinde nasıl değiştiğini açıkça anlatacaktır.

Öğrenci; iyi düzenlenmiş sözlü sunum hazırlama becerisi sergileyecektir. Sözlü sunum için, aşağıdaki kriterlere uyulmalıdır:

Sunumun içeriği: açık ve anlaşılır slaytlar, konunun/girişin amacının net olması, fikirlerin desteklenmesi, noktaların sıralanması, bağlantılar kurulması, sonuç çıkarılması, kaynakçanın belirtilmesi (50 puan).
Tüm kriterlere son derece iyi uyulmuştur- mükemmel (100%); kritelere uyum kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (70%); iyi geliştirilmemiştir -orta (50%); mevcut değildir - zayıf (0%).
İletişim: akıcı konuşuyor, sınıf arkadaşlarının dikkatini çekiyor, doğrudan göz teması kuruyor, konu hakkında heyecan duyuyor, açıkça pratik yaptığı belli oluyor, ayrılan süre içinde sunum yapıyor (50 puan).
Tüm kriterlere son derece iyi uyulmuştur- mükemmel (100%); kriterlere uyum kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir -iyi (70%); iyi geliştirilmemiştir -orta (50%); mevcut değildir -zayıf (0%).

Öğrenciler, araştırma ve yazma becerilerini geliştirmek için, ABD dış politikasındaki güncel bir konuyu araştıran kısa bir analitik ödev tasarlayacak ve üreteceklerdir. Ödev/dönem ödevi kriterleri:

Giriş bölümü ekleyin: Giriş bölümünde konuya ilişkin bir tez açıklaması veya sorunun tanımı verilmelidir. (15 puan)
Giriş açık ve kesindir- mükemmel (%100); tez cümlesi/problem kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (%70); tez beyanı/problem iyi geliştirilmemiş-orta (%50); bu özel unsur mevcut değil - zayıf (%0).

Bir gövde ekleyin: Makalenin gövdesi yeterli bilgi ve fikirleri içermelidir. Yeterli okuma ve araştırma yapıldığına dair kanıt var mı En az 4 kaynağa başvurmanız beklenmektedir ve bu kaynaklardan en az 2 tanesi akademik dergilerden makale olmalıdır! Dönem ödeviniz uzunsa, ana bölüm tematik konulara göre alt başlıklar kullanılarak alt bölümlere ayrılabilir. Alt başlıklar bir bölümden diğerine yumuşak bir geçiş sağlamalıdır. (45 puan)
Bilgi ve fikirler açık ve düzenli bir şekilde veriliyor; mükemmel (%100). Bilgi ve fikirler kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (%70); bilgi ve fikirler iyi geliştirilmemiştir- orta (%50); bu özel unsur mevcut değil - zayıf (%0)

Sonuç ekleyin: Tez bildiriminizi veya araştırma probleminizi farklı kelimeler kullanarak yeniden ifade etmeli ve makalenizi sonuçlandırmalısınız. Sonuç bölümü ana noktaları biraraya getirir. (15 puan)
Sonuç, verilen bilgi ve fikirlere mantıksal olarak bağlanır ve açıkça sunulur- mükemmel (100%); sonuç kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (%70); sonuç iyi geliştirilmemiştir- orta (%50); bu özel unsur mevcut değil - zayıf (%0)

Referans verme: Dönem ödevinizde kullandığınız kaynaklardan alıntı yaptığınızdan emin olun. İlgili bibliyografya mutlaka verilmelidir. (20 puan)
Kullanılan tüm kaynaklara atıf yapılıyor ve kaynakça açıkça veriliyor - mükemmel (%100); atıf/referansların kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiş olması- iyi (%70); atıf/referanslar iyi gelişmemiştir- orta (%50); bu özel unsur mevcut değil - zayıf (%0)

İngilizce gramer ve kelimelerin doğru yazımı için kontrol yapın (5 puan).
Tüm çalışma boyunca gerekli kontrol yapılmışsa- mükemmel (%100); gramer ve kelimelerin doğru yazımı kabul edilebilir bir standartta ise - iyi (70%); gramer ve kelimelerin doğru yazımı iyi geliştirilmemişse -orta (%50); b

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler her ders için belirlenen okumaları dersten önce okumuş olmalıdır.

Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Öğrencilerin, bu derse ilişkin herhangi bir ödevde yapay zeka veya ChatGPT kullanmasına izin verilmez. AI veya ChatGPT'nin kullanımı, intihal veya kopya çekmeye benzer bir tür akademik sahtekarlık olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nilufer.karaca@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

TBA

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 40 40
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55