DERS ADI

: SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEMDE TÜRK DIŞ POLİTİKASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4201 SOĞUK SAVAŞ SONRASI DÖNEMDE TÜRK DIŞ POLİTİKASI ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İREM AŞKAR KARAKIR

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere Soğuk Savaşın sonrası dönemde Türk Dış Politikasının temel ilkelerini ve ana meselelerini tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Soğuk Savaş sonrası dönemde Türk dış politikasının temel ilkelerini ve ana meselelerini anlamak
2   Söz konusu dönemde Türk dış politikasını biçimlendiren ana aktörlerin çıkar ve konumlarını kavramak
3   Türk dış politikasını biçimlendiren iç ve dış faktörleri değerlendirebilmek
4   Türk dış politikasının sonuçlarını değerlendirebilmek
5   Türk dış politikasının dünya politikası üzerindeki etkisini değerlendirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı
2 Teori ve Uygulamada Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikası
3 Türkiye ve Batı: ABD ve NATO ile İlişkiler
4 Türkiye ve Batı: AB ile İlişkiler
5 Türkiye ve Yunanistan / Kıbrıs Sorunu
6 Türkiye ve Balkanlar
7 Vize sınavına yönelik konu tekrarı
8 Türkiye ve Orta Doğu-I: Arap Ülkeleri ile İlişkiler
9 Türkiye ve Orta Doğu-II: İsrail ve İran ile İlişkiler
10 Türkiye, Rusya, Kafkasya ve Orta Asya
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Final sınavına yönelik konu tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baskın Oran (ed.), Turkish Foreign Policy, 1919-2016: Facts and Analyses with Documents. Salt Lake City: The University of Utah Press, 2010.
Çeşitli akademik makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Katılım ve haftalık okumalar
3. Araştırma sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + SUN* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + SUN* 0.20 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci:
1. Soğuk Savaş sonrası dönemde Türk dış politikasının temel olaylarını, dış politikayı biçimlendiren ana aktörlerin çıkar ve konumlarını, ve dış politika sonuçlarını değerlendirecektir.
2. Ara sınav, final sınavı ve sunum ile öğrenciler değerlendirilecektir.

Sunumların değerlendirilmesinde kullanılacak değerlendirme ölçeği:

Konu bilgisi ve sorulara yanıt verme becerisi: araştırma için seçilen konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olunması ve sorulara etkili bir şekilde yanıt verme becerisine sahip olunması (30 puan).Konuyu kavrama ve yürütülen araştırmayla ilgili sorulara yanıt verme becerisi yok Zayıf (%0).Konuya hakim değil ve sorulara cevap vermede zayıf ve yetersiz Orta (%40).Konuya hakim ve sorulara cevap verebilme becerisine yeterince sahip ancak net ve analitik bir vizyondan yoksun İyi (%60).Konuya çok hakim ve sorulara net ve analitik bir vizyonla iyi yanıt verme becerisi Çok iyi (%80).Konuya mükemmel derecede hakimiyet ve sorulara net ve analitik bir vizyona sahip, profesyonelce yanıt verebilme becerisi Mükemmel (%100).

İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü: yürütülen araştırmanın organize ve bütünsel bir analizinin sağlanması (25 puan).İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğünden yoksun Zayıf (%0).İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü zayıf ve yetersiz bir şekilde oluşturulmuştur Orta (%40).İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü sağlanmış ancak konu tam olarak ele alınmamıştır İyi (%60). İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü yeterince sağlanmış, konuyu tam olarak kapsamaktadır Çok iyi (%80).İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü profesyonelce, konuyu tam olarak kapsayarak oluşturulmuştur Mükemmel (%100).

Literatür taraması: yürütülen araştırma için hem ulusal hem de uluslararası kaynaklardan yararlanılarak kapsamlı bir literatür taraması sağlamak (25 puan). Yapılan çalışma ile ilgili literatür taraması yok Zayıf (%0).Zayıf ve yetersiz literatür taraması Orta (%40).Literatür taraması yeterince sağlanmış ancak kapsamlı bir çalışma yapılmamıştır İyi (%60).Kapsamlı bir araştırma ile iyi sağlanmış literatür taraması Çok iyi (%80).Derinlemesine bir araştırma ile profesyonel olarak sağlanan literatür taraması Mükemmel (%100).

Slaytların tasarımı ve verilerin, görsellerin ve diğer detayların etkili kullanımı: ilgili veriler, görseller ve diğer detaylarla desteklenen iyi tasarlanmış slaytların sunumu (10 puan).Gereksiz slayt kullanımı veya hiç slayt kullanılmaması Zayıf (%0).Zayıf slayt tasarımı ve verilerin, görsellerin ve diğer detayların rastgele kullanımı Orta (%40).Verileri, görselleri ve diğer detayları içeren yeterli slayt tasarımı İyi (%60). Veriler, görseller ve diğer detaylarla desteklenmiş çok iyi slayt tasarımı Çok iyi (%80).Veriler, görseller ve diğer detaylarla etkili bir şekilde desteklenen çok iyi tasarlanmış slaytlar Mükemmel (%100).

Zaman yönetimi: yürütülen araştırmanın belirlenen süre içinde sunumu (10 puan).Zaman yönetiminden yoksun Zayıf (%0).Orta halli zaman yönetimi Orta (%40).İyi zaman yönetimi İyi (%60).Çok iyi zaman yönetimi Çok iyi (%80).Mükemmel zaman yönetimi Mükemmel (%100).

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması beklenmektedir.
4. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara katılması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

irem.askar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55