DERS ADI

: ÇİN DIŞ POLİTİKASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4127 ÇİN DIŞ POLİTİKASI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜL MEHPARE KURTOĞLU ESKİŞAR

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere Çin'in hem mevcut hem de yükselen/çağdaş dış politikasıyla ilgili konu ve sorunları tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu başlangıç seviyesindeki ders aynı zamanda katılımcıların Çin dış politikasının önde gelen temalarını belirleyerek bunun olası sonuçları ile diğer dünya olayları ve siyaseti karşısındaki rolünü tartışmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı dış politika analiz teorileri ve uluslararası ilişkiler teorilerini kullanarak önde gelen tema, kavram ve konuları analiz etmek.
2   Konvansiyonel ve nükleer yayılma, ekolojik faktörler, göç, milliyetçilik, popülizm ve yabancı düşmanlığı gibi bir dizi konuyu tartışarak Çin'i ilgilendiren ana konuları değerlendirmek.
3   Çin dış politikasındaki temel kavramları, sorunları ve olayları analiz etme ve bunların diğer uluslararası olaylarla ilişkilerini değerlendirme yeteneğini geliştirmek.
4   Uygun akademik kaynakları ve iletişim teknolojisini kullanarak katılımcıların sunum becerilerini geliştirmek.
5   Daha iyi iletişim becerileri için yabancı dili geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım
2 Çin Dış Politikasının Ana Aktörleri
3 Çin ve Küresel Ekonomi-I
4 Çin ve Küresel Ekonomi-II
5 Çin, Uluslararası Örgütler ve Çok Taraflılık
6 Çin ve Uluslararası Kuruluşlar-II
7 Genel değerlendirme
8 Çin ve Uluslararası Güvenlik
9 Çin ve Küresel Aktörler-I
10 Çin ve Küresel Aktörler-II
11 Asya-Pasifik'te Çin ve Bölgesel Aktörler
12 Çin Dış Politikası için gelecekteki yönelimler I
13 Çin Dış Politikası için gelecekteki yönelimler II
14 Dersin genel bir değerlendirmesi ve kapanış notları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar



Gilbert Rozman (ed.), China's Foreign Policy: Who makes it and how is it made Palgrave Macmillan, 2012.

Diğer kaynaklar daha sonra duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf dersleri, sınıf tartışmaları ve öğrenci sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 OLY OLAY İNCELEMESİ
3 DKT DERSE KATILIM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + OLY * 0.30 + DKT* 0.10 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + OLY * 0.30 + DKT * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Çin dış politikasına ilişkin çeşitli tarihsel veya çağdaş konu ve meselelerin temel/başlıca nedenlerinin farkına varmak ve bunları açıklayabilmek; diğer ana/çağdaş dünya olayları ve gelişmeleri ile etkileşimlerinin farkına varmak ve bunları açıklayabilmek.
2. Çin dış politikasını ve onun rolünü, diğer küresel meseleler ve diğer endişeler açısından analiz etmek ve değerlendirmek.
3. Çin dış politikasında değişen dış politika kavramlarını ve sorunlarını karşılaştırmalı bir bakış açısıyla analiz etmek.
4. Çin dış politikasına ilişkin akademik bilgileri analitik bir çerçevede sunmak ve tartışmak.

SUNUM RUBRİĞİ
1. Giriş (15 puan):
Zayıf (0%): Belirsiz, amacından yoksun.
Orta (40%): Biraz ilgili, derinlikten yoksun.
İyi (60%): Net bir anlayış sağlar.
Çok İyi (80%): Konuyu etkili bir şekilde özetler, dikkat çeker.
Mükemmel (100%): Net, ilgi çekici, sunumu mükemmel bir şekilde kurar.
2. Materyalin Organizasyonu (10 puan):
Zayıf (0%): Zayıf organize edilmiş.
Orta (40%): Parçalı, belirsiz akış.
İyi (60%): Genellikle iyi organize edilmiş.
Çok İyi (80%): Mantıklı bir şekilde organize edilmiş, net geçişler.
Mükemmel (100%): Olağanüstü organize edilmiş, kusursuz geçişler.
3. İçerik Kalitesi (40 puan):
Zayıf (0%): İlgisiz, hatalı, derinlikten yoksun.
Orta (40%): Biraz ilgili içerik, önemli hatalar içerir.
İyi (60%): Genellikle doğru ve ilgili.
Çok İyi (80%): Detaylı, iyi araştırılmış, doğru.
Mükemmel (100%): Çok ilgili, doğru, kapsamlı.
4. Sonuç (15 puan):
Zayıf (0%): Eksik veya etkisiz.
Orta (40%): Özetlemeye çalışır ama önemli noktaları atlar.
İyi (60%): Temel noktaları özetler ama etkileyici değildir.
Çok İyi (80%): Etkili bir şekilde özetler, kapanış sağlar.
Mükemmel (100%): Net, etkileyici, sunumu bir bütün olarak bağlar.
5. Genel Sunum (20 puan):
Zayıf (0%): Zayıf gerçekleştirilmiş, minimum etkileşim.
Orta (40%): Bazı güçlü yönler var ama zamanı etkili kullanamaz.
İyi (60%): Genellikle iyi gerçekleştirilmiş, kabul edilebilir iletişim.
Çok İyi (80%): Güçlü, zamanı iyi kullanır, net sözlü ifade.
Mükemmel (100%): Olağanüstü, zamanı mükemmel kullanır, net ve ilgi çekici iletişim

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


gul nokta kurtoglu at deu nokta edu nokta tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 161

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5